Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Homemail - Evigt krångel!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-11-03 10:40

Kanske är jag ensam om att uppleva problem med min homemail, vad vet jag? Men jag tycker att dag efter dag så har jag problem att framförallt ta emot email. Skicka funkar bra så länge jag använder ComHems utmailserver och inte Homevarianten på denna. Däremot så krånglar som sagt hämtningen. I ena stunden så kommer det upp lösenordsförfrågan, fastän mitt lösen är rätt. En annan gång så står den bara och tuggar utan att något verkar hämtas.

Är det någon inställning jag gjort fel? Jag menar, mail tas emot - då och då. Men jag skulle gärna vilja få det att löpa mer smidigt.

/Fredrik

• Medlem
  • Neverland
  • 2005-11-03 11:23

- Vad är "homemail"?
- Vad använder du för klient?

• Avstängd
  • International user
  • 2005-11-03 11:32

Jag har haft stora problem med min Home mail precis samma som du beskriver. Det blev tillslut så outhärdligt att jag har slutat använda den adressen och kör bara en forward från den till min Gmail adress. Pratade med min mor igår som också har Home och för henne har det funkat 2 timmar den senaste veckan, hon har varit i kontakt med Homes support som bara svarat att de har stora problem med mailen just nu, tydligen så har det något att göra med att spray köpt dem och att de inte lägger några pengar där.

• Medlem
  • 2005-11-03 11:51

Oh fasen...där ser man.

Vad finns det annars för mail som använder SMTP och som man kan kolla via vanlig mailläsare? Jag kör ju ComHem bredband, så jag har säkert nån mailadress där annars. Vet dock inte hur bra den funkar.

Homemail är alltså en mailprovider som ger en @home.se-adress.
Jag använder Mail som klient.

/Fredrik

• Avstängd
  • International user
  • 2005-11-03 12:30

Gmail kan man köra både som webbaserad eller pop/smtp.

Det jag tycker är snuskigt bra med gmail är att jag har ställt in att gmail skall arkivera alla mina mail som jag skickar och tar emot med Entourage. Det innebär att all min epost är backuppad på nätet om jag behöver komma åt något som försvunnit.

• Oregistrerad
  • 2005-11-03 12:40

Jag lämnade Home som huvudleverantör för mina mail för några år sen efter att ha upplevt ständiga avbrott. Övergick till 99mac-mail istället och har aldrig ångrat mig. Jag har kvar homeadressen och den kollas varje gång jag hämtar mail - fast senaste tiden blir det oftast ett felmeddelande när Mail försöker koppla upp sig mot home.
bosse

• Medlem
  • 2005-11-03 21:20

Jag får väl skaffa ett alternativ. Såg nu att man inte kunde regga Gmail-konto, då detta bara gick under en testperiod. Synd. Jag är i dagsläget inte beredd att betala för email, så jag skulle gärna vilja ha tips på gratisalternativ som jag kan kolla från min vanliga webläsare hemma, likväl som på webben.

/Fredrik

• Avstängd
  • International user
  • 2005-11-03 22:23

Om du skickar ett PM med din nuvarande emailadress så kan du få en inbjudan till Gmail av mig.

Gmail är som sagt riktigt bra. Min privata adress som jag har haft i flera år ligger dock hos MyRealBox, Novells lilla svar på Hotmail. Fritt och fungerar både via webben och POP/IMAP. Hade nog använt Gmail som min "huvud-e-post", om inte min adress varit så gammal och inarbetad. Dock sparar jag alla mina mail i Mail.app, så att man inte har Gmails enorma lagringsmöjligheter stör mig inte så mycket.

1
Bevaka tråden