Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skeppningstid

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur lång tid brukar det ta efter etta en vara har "shipped" - status till den verkligen kommer?

• Oregistrerad
  • 2005-11-03 19:15

för min del har det hittills tagit från onsdag förra veckan - still counting.

• Medlem
  • Landskrona
  • 2005-11-03 19:26

Min iMac 20" blev "shipped" i tisdags, kom till mig i förmiddags.

• Oregistrerad
  • 2005-11-03 19:50

besynnerligt att det skiljer såpass mycket i tid. är lagom otålig nu. vet att min order har varit i sverige åtminstone sedan i förrgår (örebro) - vad tnt sysslat med efter det har jag ingen aning om.

Ursprungligen av svampmoln:

besynnerligt att det skiljer såpass mycket i tid. är lagom otålig nu. vet att min order har varit i sverige åtminstone sedan i förrgår (örebro) - vad tnt sysslat med efter det har jag ingen aning om.

Finns rätt många saker som kan dra ut på tiden i den kedjan, allt från fraktflyget som alltid gör en massa mellanlandningar och omlastningar för att maximera beläggningen, till eventuell ompaketering i Nederländerna och sedan frakt hit. Sedan anlitar tnt ofta posten för att fixa leveransen fram till dörren, och vad jag tycker om deras effektivitet och förmåga att leverera rätt paket till rätt adress kan man kanske gissa sig till (tips: det involverar åtminstone fyra eller fem grova svordomar). Det sista steget brukar kunna dra ut något alldeles fantastiskt på tiden.

• Medlem
  • Linköping
  • 2005-11-04 09:49

Mina grejer nådde status "shipped" den 26:e och jag väntar fortfarande. Så det verkar kunna ta en helvetes massa tid.

• Oregistrerad
  • 2005-11-04 16:39

Kan man ringa TNT och kolla status på sitt paket? inga av de trackingnummer så står på apple sidan verkar funka med TNT´s söksida.

• Oregistrerad
  • 2005-11-04 16:55
Ursprungligen av redbull_micki:

Kan man ringa TNT och kolla status på sitt paket? inga av de trackingnummer så står på apple sidan verkar funka med TNT´s söksida.

Visar TNT:s hemsida ingenting kan inte TNT:s kundservice se nåt heller.

/Fredrik

• Medlem
  • Linköping
  • 2005-11-07 17:24

TNT tar ju en helsickes tid på sig. 12 dagar sen de fick datorn i Shanghai. Och inte får man den för det

1
Bevaka tråden