Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur får jag ett program att starta automatiskt?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-04 12:13

När jag har laddat ner en .torrent vill jag att Transmission skall starta automatiskt, alltså så jag slipper klicka på torrent-filen. Hittar ingen inställning, varken i Safari, Transission eller OS X (10.3.9). hur i hela fridens dar ställer jag in detta?

Har tidigare testat en annan torrentklient och då startades programmet automatiskt när jag laddade ner torrenten men tyvärr fungerade inte den klienten något vidare.

Har du "Öppna säkra filer efter hämtning" ikryssat i inställningar?

Ta info på en nerladdad torrent-fil, välj program i menyn Öppna med... och klicka sen Ändra alla så ska systemet förstå vilket program du vill använda.

Dubbelklicka sen en torrent-filen för att kolla så inte systemet vill ha svar på frågan om säkra filer. Det kan hindra autostart.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-05 21:55

"Öppna säkra filer efter hämtning" är ikryssad och systemet öppnar alla torrenter med rätt program utan att fråga någonting men vägrar att starta Transission automatiskt. Kanske inte är världens problem men kan vara lagom irriterande om man har många fönster öppna.

Jag körde med Azureus tidigare för torrents. Den har en funktion där man kan peka ut en mapp där den letar ny torrent-filer t ex skrivbordet. Då måste iofs Azureus vara startat.

1
Bevaka tråden