Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Aktivera Suitcase i Quark

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-04 16:09

Hur aktiveras Suitcase i Quark 6 ?

• Medlem
  • 2005-11-04 16:28

Det finns en plugg, som ska ligga i Xtensions-mappen. Om du inte har den, så går den att ladda ned hos Extensis.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-04 16:31

har en som heter Quark XT6, är det den

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-04 16:45

Jag la in en ny från extentions hemsida som hette bla bla bla för Quark 6

Men min suitcase säger att den heter Suitcase X1
och Quark 6.1 - for info

Kanske ska tillägga att det inte fungerar, typsnitten är av typ Postscript 1 och skrivaren en Xerox C2128 Workcenter som hanterar upp till PScrip 3

/Tangen

• Medlem
  • 2005-11-04 18:32

Funkar Suitcase alls?

Jag skulle testa att antingen, eller både, a) installera om Suitcase och b) installera alla uppdateringar från Extensis.

Sen finns det inte så mycket du kan göra, förutom att maila Extensis tror jag.

För säkerhets skull kan du ju köra Cocktails script också (reparera rättigheter mm).

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-04 20:58
Ursprungligen av stfm:

Funkar Suitcase alls?

Jag skulle testa att antingen, eller både, a) installera om Suitcase och b) installera alla uppdateringar från Extensis.

Sen finns det inte så mycket du kan göra, förutom att maila Extensis tror jag.

För säkerhets skull kan du ju köra Cocktails script också (reparera rättigheter mm).

Jag skas kika på det på måndag - det är arbetsmaskinen på jobbet - men tack så länge så återkommer jag efter helgen i detta ärende

/Tangen

Om Quark inte aktiverar typsnitten automatiskt så kolla att "Enable Suitcase XT" är ikryssad. Ligger under Suitcase XT prefs i Visa-menyn. Har råkat ut för att den helt enkelt kryssar ur sig själv där ibland...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-09 14:00

redan kollat, men vi installerade om Quark + Suitcase + alla patchar + alla typsnitt + slängde alla prefs filer så fungerade det

/Tangen

Jag upptäckte nyligen att Xtension man laddar ner separat är version 11.0.0 men den som följer med vid Suitcase-uppdateringen är 11.0.4.

1
Bevaka tråden