Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Datorn hänger sig totalt efter några timmar.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sedan några dagar tillbaka har min Powerbook 15" 1.67 ghz, den som kom i våras,
helt plötsligt börjat stanna. Finns inga direkta mönster. Nyss hade jag safari öppet. Och helt plötsligt
gick det inte att röra på muspekaren. Ingenting fick datorn att reagera. Det enda som hjälper är att trycka ner strömknappen i fem sekunder.
Detta händer alltid efter några timmar nu. Jag har installerat om Tiger nyss. Men det hjälpte inte.
Kört hårdvarutestet. Hittade inget fel.

Vad kan det röra sig om? Innan för några dagar sedan har den aldrig hängt sig på detta sätt.

De vanligaste orsakerna till hängningar är USB-tillbehör och minnen som börjar krångla. Hårdvarutesten hittar inte alltid minnesfel, särskilt inte de som bara dyker upp efter några timmar.
Dåliga minnen har jag upplevt på 3 av mina 4 sista Macar.

Nu körde jag hårdvarutestet för femte gången och helt plötsligt hittar den ett fel i minnet. Precis som du sa. Felet var nog så litet att det bara uppstod ibland och inte hittades av hårdvarutestet.

Nu är jag glad... eh, jo faktiskt för nu kan man ju laga felet. Det var otroligt störigt att inte hitta nåt fel.

Det är apples minnen som satt i från början så det går väl på garanti då.

Sedan får man inte glömma underlaget som datorn står på.. Ifall underlaget inte absoberar värmen utan isolerar så får man problem. Ett exempel med min PB 1,5 ghz är när man har den på täcket, då kan den bli så varm att tangentbordet slutar funka(?!). Jag har även fått problem när de stått på ett bordsunderlägg av ngn form av skumplast. Värmen transporteras inte bort effektivt ner till bordet. Därimot har jag inte fått problem när jag har den direkt i knät.. Bara problem med mina ben

1
Bevaka tråden