Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bildbyte på iconen Machintosh HD, hur göra?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-11-06 18:01

Nån som vet hur man byter bild på iconen Macintosh HD på skrivbordet?
Har sett en kille som hade det, men missade att fråga hur han gjort det.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-11-06 18:12

Du hittar en annan icon som du vill ha, klickar på visa info, markerar denna bild uppe i vänstra hörnet genom att klicka på den och väljer kopiera. Sedan gör du samma sak med objektet du vill byta icon på, men istället för att kopiera väljer du visa. En sida du kan ladda ned iconer från är www.xicons.com

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-11-06 22:20
Ursprungligen av norell:

Du hittar en annan icon som du vill ha, klickar på visa info, markerar denna bild uppe i vänstra hörnet genom att klicka på den och väljer kopiera. Sedan gör du samma sak med objektet du vill byta icon på, men istället för att kopiera väljer du visa. En sida du kan ladda ned iconer från är www.xicons.com

Gör som Norell skriver. Visa info på den ikonen du vill ha, markera (klicka), kopiera. Visa info på HD-ikonen, markera, klistra in. Funkar varje gång!

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2005-11-06 18:13

du får ladda hem ett program. candybar är ett bra program

Ursprungligen av bergfur:

du får ladda hem ett program. candybar är ett bra program

Som sagt..du "behöver" inte, utan copy/paste metoden funkar fint också..

  • Oregistrerad
  • 2005-11-06 22:15

Vetti fan vad jag gör knas, men får det inte att funka. Laddade ner nå iconer från xicons, högerklickade på den jag ville ha och tog kopiera, sen ville jag ändra på iconen jag har till machintosh hd som ligger på skrivbordet, men då när jag högerklickar, kommer inte visa upp. Vad gör jag för fel tro?

  • Oregistrerad
  • 2005-11-06 22:35

Den lägger sig då i mappen HD och inte som ny icon. Gör som ovan beskrivits, men när jag högerklickar på M.. HD och skall ta klistra in, står det klistra in objekt och min nya icon hamnar bland "Användare, bibliotek" etc, är jag helt fel ute eller?

  • Oregistrerad
  • 2005-11-06 22:42

ja, nu jävlar funkade det.
Hyvens!

  • Medlem
  • Haninge
  • 2005-11-07 17:32

Får bara ikonen för ikon-filer, även med Candybar. :/

1
Bevaka tråden