Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport slår ifrån

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-11-06 22:30

Har en 12" powerbook och kopplar upp mig mot husets trådlösa nätverk via airport. För det mesta funkar det ok, dock på senaste tiden har nåt gått snett, då min airportsignal går från max till 2 streck eller 1 streck kvar och jag loggas ut från msn och safari funkar inte. Det enda som funkar är att starta om routern, gör jag funkar det direkt igen, men det börjar bli drygt att behöva springa och bryta av/på strömmen till routern 1 g per dag ibland oftare. Jag vet inte om det kan ha att göra med min torrent-klient, azureus. När jag kör den ihop med msn och det händer nåt med seed´en eller så, loggas jag direkt ut från msn och tillbaka in igen, ibland ihop med att airport-signalen dör.
Det lutar åt att borra hål i väggen och köra med sladd, vilket är rätt ok, då jag till 99% sitter vid skrivbordet ändå när jag jobbar, men va fan skall inte prylarna funka för.
Nån som har tips på felsök, eller har varit med om liknande?

  • Oregistrerad
  • 2005-11-06 22:51

För många bittorrent-anslutningar sänker de flesta hemanvändar-routrar. Testa att begränsa maximala antalet anslutningar.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-08 19:19

Ok, för det mesta kör jag en torrent i taget och uploadar samma antal typ, skall kolla vidare om det kan ha inverkan.

1
Bevaka tråden