Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Monitor till PB och IB

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sitter och suktar efter en mac. På väg att ge upp PC världen jag tidigare huserat i. Är dock helt novis på Mac. Känner mig lite lost och skulle behöva lite svar på några frågor / hjälp på traven för att ta steget över...

- Fungerar det att använda min gamla monitor om jag skaffar en powerbook eller ibook?

- Hur e det med Virtual PC. Fungerar det? Sitter med en del PC-program som jag måste använda genom jobbet. Det är inga jättekrävande program, ComputerBasedTraining för några flygmaskiner. Eller åker jag på att köra med dubbla datorer?

- Är det några problem att köra nätverk mellan PC och Mac?

- Fungerar spelen som finns till Mac ihop med PC versionerna om man kör över närverk?

/Magnus

• Medlem
  • International user
  • 2005-11-07 07:05

I princip kan du använda vilken monitor som helst till Macen.
Virtual PC fungerar bra, men det går inte särskilt fort, att spela kan du glömma. Det finns gratisalternativ till VPC också.
Nätverk mellan Mac och PC funkar helt skuggfritt.
Mac- och PC-spel fungerar i nätverk.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-07 07:37

bara tänk på att alla spel inte finns till Mac

/Tangen

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-07 10:50

Om din gamla monitor endast har DVI så fungerar endast Powerbook. Har den VGA fungerar både iBook och Powerbook.

Om du har en iBook och vill ha en upplösning som är större än 1024*768 (XGA) på din externa monitor måste du installera ett hack som heter Screen Spanning Doctor (sök efter detta i forumet). Har du en Powerbook kan den driva stora skärmar direkt utan hack.

Man tackar och bockar för hjälpen!

1
Bevaka tråden