Hittade en lösning på macfixit.com
Den fungerar för mig men du behöver ha lösenordet till ditt wan-nätverk till hands (om det finns något) för det kommer du få skriva in igen när du startar om.
Den här lösningen bygger på att man tar bort och skapar en ny system keychain. Den gamla får tydligen automatiskt ett slumpvis lösenord så det enda man kan göra är att ta bort den och skapa en ny egen om man vill kunna komma åt den. Vilket man egentligen inte behöver, eftersom airport ändå får tag i lösenordet till nätverket på nått sätt, åtminstone för mig. Men i det här fallet irriteras vi ju över rutan som ploppar upp vid inloggning.
Start terminal
Give the following commands:
sudo mv /Library/Keychains/System.keychain /Library/Keychains/ System.keychain.backup
(här blev jag ombedd att skriva in ett lösenord, mitt vanliga login/admin-lösenord fungerade)
sudo systemkeychain -k /Library/Keychains/System.keychain -C "password"
where "password" is the new keychain password that you want to give to the System keychain
Reboot the system
To test that you have managed to do that right, do something to create a new entry to the System keychain (e.g. join a WAP-protected WLAN), launch Keychain Access, select System keychain, double click the entry in the System keychain to open the info window, and select "Show password". You will be asked for the System keychain password, and if you managed to set it right, you can now grant access to show the password in the entry.
Jag kunde nu se lösenordet till mitt wan i nyckelhanteraren efter att ha skrivit in det "password" som jag skapade i terminalen