Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PM G3 (Blue/White) med Widescreen skärm?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2005-11-08 15:26

Är det någon som vet om man kan ansluta en Widescreen-skärm till en orginal B/W G3. Jag funderar på att köpa en skärm med upplösningen 1680*1050 och kommer till en början att köra den på en G/W G3 med orginal grafikkort och MacOSX 10.4.
Men klarar datorn av att driva denna upplösning eller kommer det att se konstigt ut på skärmen.
Jag förstår att man kanske bör uppgradera grafikkortet, men vill helst slippa detta då jag förhoppningsvis skall köpa ny dator snart.

Hoppas att det är ngn som har bra svar.

Lars

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-11-08 15:56

Du kan i varje fall inte använda en så hög upplösning med originalgrafikkortet.
Har skärmen VGA-ingång? Grafikkortet har nämligen inte stöd för DVI.

Jag är lite osäker på vad som händer när man ansluter en widescreenskärm till ett ATI Rage 128.
Jag vet inte om kortet har stöd för widescreenupplösningar överhuvudtaget. Risken är att du antingen får en utdragen bild eller svarta fält på sidorna.

Jag har kört min 24" widescreen mot min blådåre med Rage 128.

Jag använde 1600x1024, och maximalt gick 1920x1080. Tror jag.

  • Medlem
  • 2006-03-08 18:34

Går nog aldeles utmärkt, min tidigare blådåre drev 21-tummaren i 1600x1200 och då var begränsningen i skärmen inte datorn. Håller tummarna

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-03-13 14:47

Vet ej om jag uppgraderade mitt grafikkort innan eller efter jag köpte min 20" Cinema Display, men ett "ATI Radeon 9200 128MB PCI"-kort är ett hyfsat billgt sätt att blåsa mer liv i en blåvit G3a.

1
Bevaka tråden