Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En vanlig dag på ONOFF/Sthlm....

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hade lite tid över i stan så jag gick över till ONOFF på sveav.
Kanske hade de fått in något nytt i macväg, tänkte jag.
De har ett stort bord med 1 G4a med högtalare....UTAN kb (den blev stulen för en massa månader sedan. Varför det inte fixat en ny övergår mitt förstånd eftersom det är omöjligt att "känna" på datorn som ev. köpare utan en kb!),
1 iBook 14tummare (avslagen och utloggad), 1 iMac 15 tummare...påslagen dock ordentligt kladdig efter alla som haft kul med den),
1 Titanium (likaså avslagen och urloggad).

Sist men inte minst...en iBook 12 tummare.......UTAN innandömme och utan skärm!
Gick till första bästa lediga försäljare och undrade vad de skulle göra med "skalet" eftersom allt var borta. HD, kb, minne, skärm!

Han sa: "-Ööh, det verkar som om någon stulit innehållet!"
Skall ni inte byta ut den då? frågade jag.
"-Näääh, vi måste ha den kvar här" sade han.

Jag frågade inte varför utan föreslog att de bytte ut den till de andra iBookarna som finns i lager för att det "ser bara löjligt ut med ett skal, kunderna måste väl kunna pröva iBooken?"
"-näh, det kan vi inte!"

Jasså, jaha, sade jag och gick min väg.

Jag undrade stilla i mitt sinne om killen hade varit lika ointresserad om en av de andra datorerna på PC sidan blivit bestulen av någon kund och bara skalet var kvar?

Och jag som trodde de var ute efter att sälja saker på ONOFF!

Gambit

Har vi inte kommit fram i andra trådar att ONOFF inte vill sälja Macar?Samt att Apple måste BORT därifrån?

De bryr sig ju helt enkelt inte, jag kan ju inte besöka dem själv, då de inte finns på paradis-ön här, men kankse gör det under nästa stockholms besök

Bortkastad tid...såvida du inte vill ha ett förtroligt snack med chefen?!

Gambit

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-22 20:07

Nu har jag en idé. Ska vi ta och bestämma tid för en möte med OnOff-cheferna om det här? Man kan ju börja med den lokale butikschefen. Vi bestämmer en tid med honom, sedan dyker 100 personer upp och ställer intressanta men inte aggressiva frågor. Är det en bra eller dålig idé?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-22 20:09

Det är i och för sig Apples sak att sätta press och ställa krav på sina återförsäljare. Kan ingen av er ta bilder på OnOff-skräpet med en digitalkamera och skicka dem till chefen för Apple Sverige?

Im game. Om det tillkommer andra som är intresserade och hoppar på så sure!

Gambit

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-22 20:13

Vi kan ju börja med att prata med Apple-chefen så att Apple får reda på hur illa det är ställt.

Du menar här på 99mac?
Sure!

Gambit

• Medlem
  • Lund
  • 2002-08-22 20:30

Jag kan ju nämna att jag känner marknadschefen på OnOff. På ett affärsmässigt plan.

Han bör veta hur de "jobbar" med Apple produkter i den ONOFF butiken!

Ingen chef skulle bli glad över att se hur de beter sig där. Jag är helt säker!

Gambit

• Avstängd
  • 2002-08-23 11:33

OnOff har Svea Rikes (efter Sekvencia

) sämsta service... så ointresserade och inkompetenta så det är löjligt...

Jamen...skall det få vara så då?
Antingen har man produkter som man villigt ger samma intresse och omtanke som alla andra produkter i affären eller så har man dem inte där i första taget!

Skall de få betee sig så här är min undran?

Gambit

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-23 15:55

Jag misstäker att OnOff är borta från marknaden inom några år. Ett förteag som missköter sina kundkontakter på det sättet saknar existensberättigande.

"Dont count your chickens yet!"

Gambit

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-24 16:48

Var inne på OffOff vid (eller snarare under) Fältöverstens köpcentrum idag. Där fanns det två iMac G4 och en iBook men inga Power Mac och ingen Powerbook G4. Alla datorer utom en av iMacarna var avstängda - naturligtvis. Datorerna var smutsiga och en smula skamfilade.

OffOff är klåpare som borde hålla sig till att sälja stereo- och tv-burkar. Min kompis ville köpa en Nokia-telefon. Försäljaren sade att just den modellen var slut men att den kanske fanns i en annan OffOff-butik. Kompisen bad då försäljaren att beställa den telefonen från den andra butiken men fick svaret: "-Nej. Det går inte. Du får kolla via internet." Man häpnar!

Var inne på Onoff Sveavägen/Hötorget (Stockholm) nu i mellandagarna. 6-7 fräscha macar och en kille från Apple som stod beredd att dema. Trevligt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-12-29 18:09

Oj! Hur har du fiskat upp den här gamla tråden? Nå, OffOffs demokille kommer väl ett par tre år för sent.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: mondo65:
Nå, OffOffs demokille kommer väl ett par tre år för sent.

Om så är fallet, så är det iaf bättre sent än aldrig.

1
Bevaka tråden