Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur bränna lång film i iDVD?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Gomorron.

Jag har en drygt två timmar färdigredigerad film från Imovie som jag skulle vilja bränna genom Idvd.

Hur gör jag för att kunna dela upp hela produktionen på låt oss säja tre dvd-skivor?

  • Oregistrerad
  • 2005-11-10 09:36

Dela upp det i 3 iMovie projekt och gör 3 iDVD projekt. Det går att klippa och klistra mellan iMovie projekt (jag tror det gäller från 5.0/HD, är osäker men det har i alla fall inte varit så från början). Jag har gjort det med enstaka klipp och det funkar bra. Jag vet inte hur smidigt det går att klippa och klistra 30+ minuter film, borde gå, men jag skulle göra det stegvis, och spara mellan varje steg. iMovie har varit instabilt från 1.0 till HD i mitt fall.

Har du Dual Layer brännare (nyare macar) och DuaL Layer DVD skivor så undrar jag om du inte får allt på en och samma skiva. Jag har förstått att senaste iDVD har stöd för det. På en vanlig DVD-/+R får du plats med lite drygt en timmes film med iDVD, en DL DVD har dubbelt så mycket utrymme.

1
Bevaka tråden