Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mellel - hur göra spalter

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag sitter här och försöker lista ut hur man gör flerspaltade dokument i Mellel. Jag har sökt i dokumentationen (som jag inte lusläst från 'pärm' till 'pärm') efter 'column'. Alla träffar på 'column' verkar handla om tabell-kolumner när jag vill läsa om spalter.

1. Vad heter spalt (som i textspalt) på engelska?

2. Hur ökar eller minskar man antalet spalter i ett Mellel-dokument?

Ursprungligen av David Slättne:

Jag sitter här och försöker lista ut hur man gör flerspaltade dokument i Mellel. Jag har sökt i dokumentationen (som jag inte lusläst från 'pärm' till 'pärm') efter 'column'. Alla träffar på 'column' verkar handla om tabell-kolumner när jag vill läsa om spalter.

Jag tror att Mellel inte stödjer spalter än. De dyker upp först i version 2.0, som väntas lanseras när som helst.

• Medlem
  • Linköping
  • 2005-11-10 22:47
Ursprungligen av David Slättne:

Exakt det undrade jag också för några veckor sen. Jag hittade ingen annan utväg än att göra en tabell med en rad, två kolumner och inga kantlinjer. Slutresultatet blev till slut snyggt, men det kändes lite som en nödlösning.

Det låter bra att en ny version är på gång. Mellel är trots allt ett av mina favoritprogram.

1
Bevaka tråden