Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Har en iMac G3 Safari hänger sig bollen rullar.
Tvångsavsluta enda sättet att få stopp.
Hur löser jag detta?Tacksam för svar.
MVH
ekorrbär

  • Medlem
  • International user
  • 2005-11-11 19:52

Installera om

  • Oregistrerad
  • 2005-11-11 21:07

Om det bara är för din användare så kan du testa med att ta bort filen "com.apple.Safari.plist" i Preferenceskatalogen under din användares Librarykatalog. Du kan hitta den med spotlight.

  • Medlem
  • 2005-11-11 21:29

Ändrar rubriken från "Safari" enligt följande:

http://www.99mac.se/forum/announcement.php?f=3

Flyttar till "Apple programvara" från "iMac & eMac".

Mod

  • Medlem
  • Västerås
  • 2006-07-10 23:14

Badboll i Safari slutar ej snurra

Hej
jag har kanske samma problem, men skulle vilja veta mer om lösningen med att ta bort filen com.apple.Safari.plist .
Safari har fungerat felfritt jämt för mig tills att jag installerade en minnesmodul på 1 GB (har en Ibook G4 1,2 GHz OsX 10.3.9). När jag startar Safari så börjar sidan laddas (www.sr.se min startsida), den laddar långsammare och när den blå randen kommit till högerkanten kommer badbollen fram. Sedan händer inget mer, sidan fryst, programmet svarar ej, kan endast stänga av med tvångsavsluta.
Under tiden Safari laddar hinner jag stänga hela sidan så att jag kommer åt inställningarna. Jag har återställt Safari, men inget resultat.
I denna tråd kom tipset att ta bort filen com.apple.Safari.plist, vilket jag gjorde (i finder). Nu blev problemet värre, Safari startade ej alls, badbollen kom på en gång. Jag flyttade tillbaka filen men Safari startar ej ändå.

Det lustiga är att Safari fungerar utmärkt på de andra kontona. Något mådte jag gjort, men vad?

1
Bevaka tråden