Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Avstånd mellan program i dockan?

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-11-15 16:52

Jag har sett flera som har tipsat om hur man får mellanrum mellan olika objekt över/till höger om avdelaren i dockan. Men jag hittar inga trådar om det nu, kanske för att de brukar stå i evighetstrådar typ "Kolla min docka" eller "Kolla mitt skrivbord".

Hur gör man? Jag skulle gärna separera olika typer av program.

Vill ocksa veta

• Medlem
  • 2005-11-15 17:48
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Kanon!

• Oregistrerad
  • 2005-11-15 18:03

Ännu ett program som inte finns när jag packat upp det... börjar bli trött på att det inte finns något i det jag laddar ner, eller är det bara min älskade Mac som gör något fel...?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-11-15 18:35

Blank Dock Separators är genomskinliga ikoner... markera en yta i katalogen så ser du att du kan markera dessa ikoner.

Det bästa är att lägga katalogen i program-mappen och sen dra de osynliga ikonerna till dockan.

• Medlem
  • Tingsryd
  • 2005-11-15 19:59

Men det kan bli lite trångt...

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-11-15 20:21
Ursprungligen av Pommac:

Men det kan bli lite trångt...

Vad i hela friden har du gjort där?

Ursprungligen av bogg:

Vad i hela friden har du gjort där?

Photoshop?

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-11-24 22:51
Ursprungligen av ztaafen:

Photoshop?

Mein Got!

...

• Medlem
  • International user
  • 2005-11-15 20:22
Ursprungligen av Scumpi:

Ännu ett program som inte finns när jag packat upp det... börjar bli trött på att det inte finns något i det jag laddar ner, eller är det bara min älskade Mac som gör något fel...?

Har samma problem här, lite irriterande.

Om du packar upp filen och sedan går in i katalogen och skapar en ny mapp, dyker innehållet upp då?

Sorry för OT....

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-11-15 20:34
Ursprungligen av Pgreen:

Har samma problem här, lite irriterande.

Om du packar upp filen och sedan går in i katalogen och skapar en ny mapp, dyker innehållet upp då?

Sorry för OT....

läs mitt inlägg en gång till.

För att förtydliga obos inlägg:

Mappen verkar tom. Men egentligen är det en massa filer med genomskinliga ikoner med namn bara bestående av mellanslag.

Testa kommandot kringla-A (markera allt) när ni har öppnat mappen så ser ni att det finns något där.

Dra en sådan ikon till docken och så får ni en separator.

• Medlem
  • International user
  • 2005-11-15 23:59
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

För att förtydliga obos inlägg:

Mappen verkar tom. Men egentligen är det en massa filer med genomskinliga ikoner med namn bara bestående av mellanslag.

Testa kommandot kringla-A (markera allt) när ni har öppnat mappen så ser ni att det finns något där.

Dra en sådan ikon till docken och så får ni en separator.

Nej, det är inte det som är problemet, detta problem har jag med många olika packade filer som packas upp med Stuffit Expander, ny katalog skapas och i denna katalog finns 0 objekt.

Högerklickar jag där och skapar en ny mapp så kommer innehållet fram, i detta fall en fil som heter Read Me! samt en mapp som heter Separators, i denna mapp finns 10 objekt som av den anledningen som du beskriver Niklas inte heller syns. Markerar man alla med kringla A så ser man dem.

Scumpi, vilket problem hade du? Osynliga filer eller att mappen inte innehåller något?

Ursprungligen av Pgreen:

Nej, det är inte det som är problemet, detta problem har jag med många olika packade filer som packas upp med Stuffit Expander, ny katalog skapas och i denna katalog finns 0 objekt.

Högerklickar jag där och skapar en ny mapp så kommer innehållet fram, i detta fall en fil som heter Read Me! samt en mapp som heter Separators, i denna mapp finns 10 objekt som av den anledningen som du beskriver Niklas inte heller syns. Markerar man alla med kringla A så ser man dem.

Scumpi, vilket problem hade du? Osynliga filer eller att mappen inte innehåller något?

Jag har haft samma problem med Stuffit Expander. Det står noll objekt, fast det ska finnas saker i mappen. Jag tror att jag har fått fram filerna när jag har startat om Finder.

Och för att fortsätta vara lite OT: Är det någon som har hittat ett sätt att skapa mellanrum, eller ännu hellre en avgränsare, i vänstra fältet i Finder-fönster? Går det att använda samma osynliga objekt där som i Dock?

Edit: Jo - det går att använda objekten även i Finders vänstra fält. Men har någon hittat ett sätt att skapa avgränsare? Jag skulle hellre vilja ha det.

• Medlem
  • 2005-11-24 22:38

det borde väl bara vara att fixa en ikon som ser ut som den avgränsare du vill ha?

Ursprungligen av Baron:

det borde väl bara vara att fixa en ikon som ser ut som den avgränsare du vill ha?

Tyvärr går det inte att få den precis likadan som den avgränsare som finns mellan enheter och andra objekt. Men idén var inte så dum ändå - resultatet tycker jag är lite snyggare än de helt tomma ikonerna. Poängen med att ha en likadan avgränsare som den som redan finns, är att den inte tar upp någon onödigt stor plats på höjden. Den nedre avgränsaren på bilden nedan tar ju lika mycket utrymme som alla andra objekt, även om den bara är ett streck.

Dra in en fil till mappen som expanderats av Stuffit, om den är tom, då uppdateras innehållet, och du ser vad som finns där.

• Medlem
  • International user
  • 2005-12-01 15:50

Jag har fått en blå bakgrund i min Dock. Hur avinstallerar man det?

Yes!!

• Medlem
  • International user
  • 2005-12-01 15:57

Hittade själv.
Skriver lösningen om någon annan behöver den.

Systeminställningar, under övrigt ligger programet. I det kan du välja att avinstallera.

Yes!!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-01 16:19
Ursprungligen av Yes:

Hittade själv.
Skriver lösningen om någon annan behöver den.

Systeminställningar, under övrigt ligger programet. I det kan du välja att avinstallera.

Yes!!

Vilket program?

• Medlem
  • International user
  • 2005-12-01 18:21

Sorry, men kommer inte ihåg.
När jag hade avinstallerat var programikonen borta.

Yes!!

1
Bevaka tråden