Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dashboard effekt på PB 17"

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Använde nyligen tigers överföringsverktyg för att fö över allt från mig gamla iBook dator till min PB 17". Varför får jag inte regndroppseffekten i dashboard. Får fram den när jag lägger till widgets men inte när jag trycker fram dashboard. Någon?

Nu fungerar heller inte bakgrundsbelysningen till tangentbordet. Datorn är en PB 17, 1.33 senaste Tiger.

Thanks

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-15 21:25

Effekten ska bara dyka upp just när du lägger till nya widgets.
När du aktiverar Dashboard så kommer dina widgets bara inflygande...ingen regndroppseffekt där alltså.

Va tråkigt! finns det inget sätt att få fram effekten även där dashboard aktiveras?

Ja, lite larvigt kanske men tycker det vore trevligt. Grafiskt lull-lull förgyller min tråkiga vardag!

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-11-16 11:29

Finns ju teman...;-)

Detta är rätt snyggt...

http://forum.mactuellt.se/viewtopic.php?id=9592

...men har lite problem med det sedan uppdateringen av Tiger (eller är det sedan uppdateringen av senaste versionen av programet...är av någon anledning en lite väl skarp kant till vänster om ljud ikonen högst uppe till höger...nyans skillnad som inte var där förr (tror jag) och som bara syns när man har något fönster aktiverat).

1
Bevaka tråden