Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Två iPodar- 2 användare, går det?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har precis skaffat mig den nya svarta ( 30GB ) iPoden och tänkte att jag skulle låta sonen ta över min G2-iPod ( 10GB ) men så slog det mig att han kör bärbar PC som inte har firewire. Funderar över att skapa ytterligare en användare på min iMac, logga in där och låta honom ha sitt musikbibliotek där - ja går det eller får min G2 iPod fnatt och börjar protesera då... ja blir det en konflikt mellan nya och gammla iPoden ?? Borde väl inte bli det då det är 2 fristående musikbibliotek ??

• Oregistrerad
  • 2005-11-16 19:33

Nej, det borde inte bli det ifall ni kör två separata bibliotek. Förstår inte varför det skulle bli det ändå... Prova!

Du det går alldeles lysande att göra som du vill. Det är bara plugga i den i iMacen på hans konto. Det kommer då upp en fråga om han vill att låtarna på iPoden (om du inte återställt den innan) ska ersättas med de i nya biblioteket.

Sen är det bara att tuta och köra.

Det går även bra att ha 10 iPod kopplade till samma dator och bibliotek. Varje iPod har sina egna inställningar med spellistor osv. Ett tips om du inte känner att du vill ha skapa ett extra konto åt honom.

Har hans bärbar PC USB2 förresten? Då kan han ju bara låna din kabel du fick med nya iPoden.

Ursprungligen av Rickard A:

Har hans bärbar PC USB2 förresten? Då kan han ju bara låna din kabel du fick med nya iPoden.

Fast Gen 2 har inte dockkontakt, så det funkar inte.

Ursprungligen av Hagelin:

Fast Gen 2 har inte dockkontakt, så det funkar inte.

Nej just det ja. Det är jag som envisas med att räkna 3G som 2G för jag tyckte inte det var mycket nytt med 2G.

Då har han inget val mer än att plugga den till iMacen (eller köpa FireWire PC-card om datorn har sån port.

annars kan du sälja din 2G till mig.

ställ in vilka spellistor du vill att de olika ska synkas mot, t.ex. en som heter Olle och en som heter Olles son (om ni inte vill ha samma musik)

1
Bevaka tråden