hej!
Har en del knasiga problem med min powerbook och när det kommer till att ansluta till trådlösa nätverk.
Det är nämligen så att på vissa platser så funkar det utmärkt. Men på andra inte alls. På exempelvis JFK Airport där jag fick info om att det fanns nätverk som funkade så gick det inte.
och på Cafe´ String i Sthlm så kom jag inte heller upp. Trots att det satt 4 andra personer i närheten med Ibooks och Powerbooks.
Däremot har jag utmärkt signal och styrka.
Men det intressanta är att den hittar nätverket, den ansluter, och kopplar upp sig. Men internet verkar liksom inte funka.
Men går jag in på nätverksinställningar så står det "Aiport är ansluten till "xxxxx" och är ansluten till internet" Men jag kommer inte ut! Varken Mozilla eller Msn går igång. Inte heller de dashbordsanslutningar som är internetbasserade.
Men hos tex min Mor så funkar det trådlösa, bara att slå upp datorn och köra. Samma sak hemma. Dettat trots att det är olika nätverk (D-link respektive Netgear)
Har jag missat något?
Sitter på en Powerbook G4 som inhandlades för 5 månader sen med Tiger och alla uppdateringar. har dessutom minimalt med program som inte är Apples egna. Så jag undrar om det är en inställning?