Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Core Midi problem efter uppdatering till OSX 10.3.9

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borgholm
  • 2005-11-17 21:55

Arbetar med musik på mac:en och kör fortfarande Panther. Logic Pro 6 och nyinförskaffade Protools M-Powered är mina slitvargar. Har de senaste drivarna och allt har fungerat oklanderligt tills för någon vecka sedan då jag för en gångs skull körde den automatiska programuppdateringen i OSX.

Nu fungerar inte midi:t i något av programmen och jag kan inte ens öppna Ljud- och Midiinställningarna för att se vad som är fel. Någon som har en bra teori? Är det möjligt att ta bort den gjorda uppgraderingen genom att stänga av ett tillägg eller dylikt? Kan jag uppdatera eller kolla bara Core Audio/MIDI? Finns det några vägar att pröva förutom att installera om OSX?

Tacksam för kloka råd!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-17 23:30

Ok, jag kan lite om musik på Mac OS X men jag kommer i håg ett fel i Mac OS X 10.3.x som hade med MIDI att göra.

Har du har något som heter "Application Enhancer" installerat?

Edit: Kolla den här länken. http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=301658

• Oregistrerad
  • 2005-11-18 10:20

Ominstallera.
10.3.9 är inte stöd av Digidesign.
"Pro Tools LE 6.9 is officially supported on Mac OS X 10.3.8 (Panther)
Mac OS X 10.3.9 has not been fully tested with Pro Tools and is therefore not recommended"

1
Bevaka tråden