Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fildelning OS X / Windows - en omgång till

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ett mycket irriterande problem med fildelningen emellan min Mac och PC. Jag har kommit så långt att jag via Finder / Gå / Anslut till server / smb://datornamn/share och efter det ha fått upp rutan med Arbetsgrupp, användarnamn och lösenord.

Problemet här är att jag antingen kan få meddelandet "Fel användarnamn eller lösenord" om jag skriver något taget ur luften, men om jag däremot skriver in någon av de användare och lösenord som finns på PC-burken så får jag felkod -43 och blir upplyst om att ett eller flera objekt inte kan hittas.

Helst vill jag överhuvudtaget inte alls behöva bry mig om att skriva något användarnamn och lösenord, och enligt vad jag kan hitta på konfigurationen på PC-burken så skall det inte heller behövas, men ändå skall det tydligen till.

Hjälp, någon?

Ok, jag ber om ursäkt, jag har hittat vari problemet låg. Jag har nog missförstått det här med /share, trodde att jag skulle få upp en lista över vilka utdelningar jag hade, men när jag bytte det emot namnet på någon av de faktiska utdelningarna gick det betydligt bättre.

Sorry...

1
Bevaka tråden