Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med signalstyrka på iMac G5

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en ny iMac G5 med inbyggt Airport-kort. Jag har även en 11 mbits gammal Airport basstation. Där jag ska ha iMacen har jag endast cirka 40% signalstyrka när jag testar med AP Grapher. På min gamla Cube med 11 mbits-kort, så mäts signalstyrkan till 80%. När jag surfar med iMacen så fungerar det hjälpligt, men vid nedladdning går det knappt. Ställer jag iMacen precis i närheten av basstationen får jag 70% och då tycks det fungera. Airportsignalstyrkan uppe i menyraden står alltid på fullt.
Vad kan detta bero på, vad kan man göra åt det och vad är gränsen i procent för att det inte ska lagga. Ni kan väl själva ladda hem gratisprogrammet AP Grapher och skriva här vad ni har för signaslstyrka. Jag måste ju få detta att funka, så all info mottas med tacksamhet.

Jag tror att jag har fått signalen på godtagbar nivå. Allt verkar fungera som det ska. Flyttade rund och vred basstationen ett antal cm tills jag fick bättre signal. Hur tusan nu några cm ska göra skillnad på signalen? Men det skilde 20-30 procentenheter i AP Grapher. Apples indikator i menyraden och i Internetanslutning verkar ju hur inexakt som helst.

• Oregistrerad
  • 2005-11-20 15:37

Jag har full signal i menyraden, 15 av 15 "pluttar" i Internetanslutning och cirka 50 % i snitt med AP grapher. Internet funkar dock finfint med de 50 procenten.

1
Bevaka tråden