Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple måste skärpa sig ang. leveranser av drivemoduler!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag beställde fyra st. 500 GB X-Raid hårddiskmoduler till företagets X-Raid-rack via en stor återförsäljare i Göteborg. Detta var över en månad sedan och hårddiskarna har fortfarande inte levererats från Apple till min ÅF.

Hur menar Apple att detta ska kunna uppfattas som professionellt?? Sådana saker som hårddisk-moduler till serversystem ska kunnas levereras på momangen! Något annat är knappast acceptabelt. Tänk om förtagets servrar havererat totalt och vi får vänta i över en månad på nya diskar och har totalt driftsstopp under tiden!

ÅF har varit i kontakt med Apple i Stockholm, men Apple kan inte lämna några besked om leveransdatum...

Uruselt Apple!!

Edit: stavfel

Senast redigerat 2005-11-26 21:16

Verkligen!
Måste man ha serivce avtal skrivet med Apple för att de ska kunna ge besked?
Ring runt och kolla andra dist. och se om de har på lager och avbeställ ordern till Apple.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-28 13:07

Har det löst sig än?

// kimmo

Nej, det sista jag hörde från ÅF var "början av december". Jag kan inte fatta vad som är så ***** svårt att få fram. Det är ju helt vanliga ATA100-diskar som tillverkas i löjligt stora kvantiteter!
Så, m a o är vi uppe i snart 1,5 månads väntan.

Att ta det via en annan ÅF känns inte lönt efter att redan ha väntat så länge. Dessutom är det ÅF's tekniker som ska installera och konfa vår nya raid array...

Ursprungligen av kimmo:

Har det löst sig än?

// kimmo

Senast redigerat 2005-11-29 11:59
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-28 14:09

Beställ in några extra moduler så ni har i lager om det händer igen. Apples TCO (Total Cost of Ownership) kan ofta bli ganska högt när det kommer till serverhårdvara är min erfarenhet.

löjligt, tex dell (servers) leverar ju på under ett par dagar, eller snabbare beroende på vilket serviceavtal man har.

Finns ett företag i Malmö som väntar på 7st 500GB SATA moduler sedan 6 veckor. Då stod det "6 veckors leveranstid" och konstigt nog står det så fortfarande

Ursprungligen av Björnström:

Finns ett företag i Malmö som väntar på 7st 500GB SATA moduler sedan 6 veckor. Då stod det "6 veckors leveranstid" och konstigt nog står det så fortfarande

Okej, då är det oacceptabelt lång väntetid på BÅDA varianterna av diskar (SATA och ATA100). Heja Apple!

Kimmo: Jag frågar gärna Apple om de anser att detta är det rykte de vill ha som leverantör av professionella serverlösningar... Är det någon som kan förmedla någon kontaktadress till Svenska Apple till mig så ska jag återkomma hit med en rapport.

Annars får jag väl skriva en insändare till MacWorld...

UPDATE; Pratade med en Patrik Andersson på Apple före jul. Han var måttligt intresserad av att hjälpa oss verkar det som. Han tog mitt nummer, och min mailadress och sa att han skulle återkomma. Har inte hört något ännu.

UPDATE 2: Nu har min ÅF fått ett preliminärt leveransbesked från Apple: andra veckan i januari. Observera att det är preliminärt. OM vi får leveransen då har det tagit nästan TRE månader!

Senast redigerat 2005-12-28 16:59
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-30 10:59

Tycker detta är en mycket bra fråga att ta upp som en "officiell" fråga till Apple.

1
Bevaka tråden