Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Windows-kompatibla bilagor i Mail som default?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Går det att få Mail att skicka win-kompatibla bilagor som default? Vad händer om man skicka en word-fil utan att kicka i alternativet till någon som kör PC?

Jag tycker att det är lite irriterande att man ska behöva kryssa i det alternativet varenda gång. Jag skickar nog 99 av 100 bilagor till folk som kör Windows, och det är ju rätt lätt att glömma att kryssa i…

I Mail. Bocka för: Edit -> Attatchments -> Always send windows friendly attatchments

Så enkelt det var. Tack!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-23 12:52

Undrar bara varför det inte finns under inställningar?

Vänligen, Ylan

En bra fråga - det är naturligtvis där man letar.

Jag undrar varför valet överhuvud taget finns. Vad är det för nackdel med att alltid skicka Win-kompatibla bilagor? Nån som vet?

• Oregistrerad
  • 2005-11-23 14:13
Ursprungligen av Ian Curtis:

Jag undrar varför valet överhuvud taget finns. Vad är det för nackdel med att alltid skicka Win-kompatibla bilagor? Nån som vet?

Det kan väl vara för att plocka bort resursdelen i filen (som fortfarande finns på filer). I vissa Windowsbaserade mailservrar kan detta skapa extrabilagor, alternativt ge virusvarning för säkerhetsrabiata (okunniga) sysadmin.

1
Bevaka tråden