Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

The drive reported....

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det ingen som råkat ut för samma problem?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-23 22:51

The drive reported VAD?

"The drive reported an error. Why?" Förtydligande.

Ursprungligen av Erik.dv:

The drive reported VAD?

Jag försökte att få det senaste inlägget att hamna just under min huvudfråga, men misslyckades. Nedan är mitt problem. Tack för att du svarade.
- Jag tror mig vara lösningen på spåren. De flesta errormeddelanden har kommit när jag beställt två kopior, När endast ett ex. beställts går det ofta bra. Min hög av "coasters" ät dock stor.

Lennart

2005-10-31, 10:27 Inlägg 1
Jag håller på att konvertera mina gamla videofilmer till DVD. Jag använder Formac Studio och Toast 6. Det har gått bra en längre tid. Nu får jag hela tiden rubrikens meddelande "The drive reported an error" och:

Sense Key = Illegal Request
Sense Code= 0 x 21, 0 x 02
Buffer underrun.

Vad är det för fel?
Jag använder Pioneer DVD-RW DVR- 108
Sista försöket att bränna gjorde jag med lägsta hastighet (ggr 1).

Lennart
Senast ändrad av Lennart Johansson den Igår klockan 00:50. Orsak: Är det verkligen ingen som kan ge mig ett tips?

• Medlem
  • International user
  • 2005-11-24 11:17

I Toast, gå till Recorder ---> Recorder settings ---> Advanced och kryssa i "Buffer underrun prevention".
Om det inte hjälper så vet jag inte.

jag har precis samma problem om jag försöker bränna dvd-skivor i någon annan hastighet än 2 ggr. Jag får fel i 4ggr och i 8ggr hastighet. jag har provat med olika märken på dvd-skivor. Så jag får bränna dvd i dubbel hastighete om jag vill slippa "sense code, hardware error" osv...

Meningslöst med en brännare som klarar 4 respektive 8 ggr hastighet om man ändå inte kan bränna fortare än 2 :-(.

Glömde säga att datorn jag talar om är en iMac (iSight) 20". Strulet med dvd-bränning är det enda som jag är missnöjd med, en bra dator för övrigt.

• Medlem
  • International user
  • 2006-02-20 18:59

Det kan löna sig att köpa kvalitetsskivor istället för billiga "noname"-skivor. Jag kör med Verbatim och bränner aldrig skrot vare sig det gäller CD-R eller DVD-R.

1
Bevaka tråden