Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Streamad WMV - Kan det funka?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-11-24 21:07

Ok. Jag är så trött på det här, så jag tänkte kolla om någon har en lösning. 80% av de gånger jag ser en streamad Windows Media-fil på nätet hinner jag aldrig till slutet av snutten. Någon gång under tiden börjar spelaren hacka och till slut försöker den buffra igen men misslyckas. Försöker man spela upp en fil flera gånger stannar den i princip på samma ställe varje gång.

Ska det vara så? Är jag den ende med det problemet? Jag har försökt mixtra med buffertinställningar i WMP utan resultat. Finns det något sätt för mig att få det att funka? Jag är trött på att missa poängerna i alla roliga filmer..

Ursprungligen av Axel V:

Jag är trött på att missa poängerna i alla roliga filmer..

Hehe. Kan bara hålla med ;D

• Medlem
  • International user
  • 2005-11-24 23:29

Programmet flip4mac för 10 dollar är ett bra alternativ till "the steaming pile of manure" även känt som Windows Media Player för Mac. Det är en windows media-komponent till quicktime som gör att det blir roligt att titta på windows media igen.

• Medlem
  • Piteå
  • 2005-11-25 17:47
Ursprungligen av Perc:

Programmet flip4mac för 10 dollar är ett bra alternativ till "the steaming pile of manure" även känt som Windows Media Player för Mac. Det är en windows media-komponent till quicktime som gör att det blir roligt att titta på windows media igen.

Kan bara hålla med, 100x bättre än win media player.
Alla mina problem som jag hade förut med att filmerna laggade och att den var tvungen att buffra om mitt i filmen är nu borta.

1
Bevaka tråden