Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte öppna mp3-fil i iTunes

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag lyckas inte öppna en mp3-fil i iTunes, även om ikonen och formatet pekar på att det borde gå. Om jag tittar på filen i kolumnläge så ser ikonen däremot inte ut som den brukar. Det brukar ju vara en funktion så att man kan lyssna direkt på filen, utan att behöva öppna iTunes. Nu visas dock bara en iTunes-logga på en vanlig dokumentbild, och under står det mp3. Är filen bara skadad?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-25 08:25
Ursprungligen av igor.ibt:

Jag lyckas inte öppna en mp3-fil i iTunes, även om ikonen och formatet pekar på att det borde gå. Om jag tittar på filen i kolumnläge så ser ikonen däremot inte ut som den brukar. Det brukar ju vara en funktion så att man kan lyssna direkt på filen, utan att behöva öppna iTunes. Nu visas dock bara en iTunes-logga på en vanlig dokumentbild, och under står det mp3. Är filen bara skadad?

Har du provat att lägga till den i bilbliotek (inifrån iTunes), har du provat med en annan mp3:a - det verkar som den är skadad - framförallt om andra fungerar...

/Tangen

Nix, det fungerar inte. Verkar som filen är skadad.

• Oregistrerad
  • 2005-11-25 19:01

Pröva att reparera med MP3 Trimmer 2.5.2

Ursprungligen av igor.ibt:

Nix, det fungerar inte. Verkar som filen är skadad.

Om filen kommer från någon "tvivelaktig" källa så kanske den har fått tillägget .mp3 utan att det egentligen är en .mp3. Jag skulle i så fall testa om det går att öppna filen med VLC eller Windows Media Player. Eller testa att öppna den med QuickTime. Med VLC eller QuickTime kan du kanske få upp information om filen genom att välja "visa filminfo" eller visa filmens egenskaper i menyn "Fönster". Det kan ge ledtrådar om vad som är fel.

Ursprungligen av Nicklas Högås:

Om filen kommer från någon "tvivelaktig" källa så kanske den har fått tillägget .mp3 utan att det egentligen är en .mp3. Jag skulle i så fall testa om det går att öppna filen med VLC eller Windows Media Player. Eller testa att öppna den med QuickTime. Med VLC eller QuickTime kan du kanske få upp information om filen genom att välja "visa filminfo" eller visa filmens egenskaper i menyn "Fönster". Det kan ge ledtrådar om vad som är fel.

Tack så mycket! Det funkade i VLC.

Men det funkar fortfarande inte att få in den i iTunes. Ska man använda något sorts konverterings-program då?

1
Bevaka tråden