Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

streama ut musik via airport

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-11-25 15:31

Hej,
Min granne har skaffat sig en ny iBook och en airport express. Han sitter på ett fibernät hos BBB.
Nu vill han streama musiken trådlöst via airport sen en kabel till förstärkaren och musiken över högtalarna. Musiken finns förstås i iTunes. Jag har försökt att hjälpa honom koppla in detta rätt men det fungerar inte med musik. Att surfa trådlöst funkar utmärkt.

Är det något mer som fattas för att detta skall fungera? Eller har du något bra tips som vi kan testa?
Jag har bytt förstärkare, utan resultat. Dock är inte kabeln som sitter i airport till stereon bytt. Kan airport express vara trasigt (det funkar ju att surfa)? Är det någon mer inställning på datorn som behöver göras?

Tacksam för dina tips.

• Medlem
  • Orranäs
  • 2005-11-25 15:40

I min express fungerade det så som du beskriver, har du noterat att längst nere till höger i iTunes finns en väljare där du väljer om du vill skicka ljudet till datorns högtalare eller genom expressen. Kolla också i administrationsprogrammet för expressen att allt ser ok ut!

Jag har själv testat med AP Express lite och iblad tycks det vara svårt att få kontakt med den. När det väl är igång fungerar det förträffligt. Har du kört AP Inställningsassistent som ligger i mappen Verkygsprogram i mappen Program? Det kan göra susen. I iTunes har du väl varit inne i Inställningar under fliken Avancerat och klickat i Sök efter fjärrhögtalare…?
Lycka till!

• Oregistrerad
  • 2005-11-25 18:17

Tack för flera tips. Skall försöka testa igen med dessa. Återkommer ifall det inte funkar.

• Oregistrerad
  • 2005-11-26 23:26

Nu har jag kollat inställningar och allt. Det blev till att strömma ut till airport via pop-up menyn nederst till höger. Efter en del justerande på förstärkaren så löstes detta till det bästa. Tack för hjälpen.

1
Bevaka tråden