Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Roligt multiplayerspel sökes?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-11-25 17:09

Söker ett kul multiplayerspel som fungerar mellan Windows och OS X. Och då menar jag inte kul som folk kan tycka Counter Strike och Quake 3 är kul, utan kul som typ Worms eller Carmageddon. Roliga spel dvs. Man ska skratta med/åt varandra när man spelar :D.

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-11-25 18:05

Finns det verkligen inget spel som uppfyller dom kraven?

Det verka vara dax för en uppdaterad version av Ingemars Skiing game. Kan du fixa det Ingemar? nätverksstöd!

Senast redigerat 2005-11-25 19:26
  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-11-25 19:15

Det där är precis den typen av spel vi letar efter. Men tyvärr så saknas ju både nätverksstöd och windows-version :D. Men kom med fler förslag

• Oregistrerad
  • 2005-11-25 19:33

Om du orkar vänta i ett halvår typ så kanske mitt projektarbete är klart

sen finns det väl olika luffarschack och sänkaskepp att köra online från javaladdade websidor.

Och om man vill spela schack (kanske inte roligt på samma sätt som Ingemars skiinggame) så finns det ju olika klienter som ska köras mot FICS (ett slags battlenet för schackspelare). Där kan man hitta såväl Mac, Win, Linux m fl klienter för schackspel. Det är skitkul!

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-11-25 20:12

Nej tyvärr men schack är inte riktigt vad vi letar efter :D. vi vill ha något med lite mer "spänning". och ett halvår hinner vi inte vänta. sitte rpå dreamhack nu så behöver så fort som möjligt :D. vi kom att tänka på star wars pod racer men vet itne om det är plattformsoberoende i multiplayer. och det buggar lite för mig. kan inte använda boosten.

1
Bevaka tråden