Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Exposé problem

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-11-26 14:18

Sedan jag installerade 10.4.3 har jag haft problem med en funktion i Exposé. Jag använder aktiva skärmhörn och har lagt "visa skrivbordet" fuktionen i det nedre högra hörnet. Nu kommer vi till problemet! När jag drar dit pekaren så försvinner alla fönster som dom borde men dom poppar tillbaks efter 1 sekund igen. Ibland blir problemet lite mindre om jag först drar fram dashboard. Fenomenet är lika om jag använder F-knapparna.

Har någon en lösning på detta?

Orson

Det var inte så innan 10.4.3?

Jag har fått för mig att det ska vara så. Om man snabbt trycker på knappen eller går ner i ett hörn så aktiveras Exposé och stannar kvar, men om man håller nere eller stannar i hörnet i en sekund lite drygt så försvinner Exposé när man släpper knappen eller lämnar hörnet.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-27 23:11
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Det var inte så innan 10.4.3?

Jag har fått för mig att det ska vara så. Om man snabbt trycker på knappen eller går ner i ett hörn så aktiveras Exposé och stannar kvar, men om man håller nere eller stannar i hörnet i en sekund lite drygt så försvinner Exposé när man släpper knappen eller lämnar hörnet.

Nej så fungerar det iallafall inte för mig, inte med de aktiva hörnen. Knapparna fungerar så, men inte hörnen.

• Medlem
  • Linköping
  • 2005-11-27 22:41

Buggen dök upp ganska nyligen. Funktionen är ju kass om man inte kan använda skrivbordsytan! Alla anda aktiva hörn funkar som dom ska, alltså funktionen stannar tills man kickar i kanten eller på ett miniatyrfönster.

Irriterande!

Är det inte så det ska fungera? Antagligen inte... Kan du inte förklara lite utförligare?

• Oregistrerad
  • 2005-11-27 23:27

Jag har varit med om att Exposé har ploppat tillbaka direkt när jag tryckt på F knappen. Vet inte vad som var fel men jag reparerade Skivbehörigheterna och startade om sen var problemet borta. Har blivit så en gång till efter första gången men vet inte vad som är fel. Efter en omstart funkade det igen.

Det kanske kan vara så att det är en bakgrundsprocess som pockar på uppmärksamheten och därför avbryter exposé-användandet?

• Medlem
  • Linköping
  • 2005-12-01 18:03

Det funkade faktiskt när jag reparerade skrivbehörigheterna! Hoppas det fortsätter att funka nu.
Tack för visat stöd

• Medlem
  • Linköping
  • 2005-12-12 00:47

Det gjorde det inte... Funkade bara ett par dagar innan det började betee sig på samma sätt igen! Suck som fan!

• Oregistrerad
  • 2005-12-12 11:30

Jag har fått samma problem! Ingen som vet hur man löser?
När jag trycker på F11 (Visa skrivbord) Försvinner alla fönster från skärmen för att direkt efter åka tillbaks igen. Ni som vill se det in-action, alt-klicka på länken nedan:

http://www.seedit.se/expose.mp4

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-12-12 19:50

Detta har hänt mig någon gång också. Men nu fungerar allt fint igen. Tror att en omstart hjälpte.

Ni som har kvar problemet: Börja felsök. Vad har ni för program igång. Fungerar det om ni avslutar alla program. Fungerar det efter omstart?

1
Bevaka tråden