Efter att ha betat av SonyEricsson P800 och P900 har jag nu beställt P990i. Med den kommer en massa lullull, som t ex WiFi, push e-mail MP3-spelare med playlist etc samt allt som i övrigt finns på intelligenta telefoner.
Enligt Inwarehouse kommer telefonen inte förrän den sista februari (stön), men redan nu är det hög tid att planera för hur den ska utrustas hård- och mjukvarumässigt. Följande har jag tänkt mig:
* Skaffa 2GB minneskort. Hittade ett här, men undrar om det finns billigare att köpa någon annanstans?
* Bättre lurar, så man verkligen kan njuta av musiken på luren. Har hittat dessa som verkar lovande. Men jag har inte testat dom, eller hittat pris på dom. Någon som har koll?
* Sen ska man ju lägga in en massa program och spel förstås. Någon som har tips på bra ställen att hitta sånt? Eller rentutav har bra tips på måste-ha-program? Sallin Clicker är förstås återigen given.
Avslutningsvis, är det någon som vet vad som gäller med släpp-.datumet på luren? Jag hittade en engelsk sajt som menade att dom hade den i lager. Tyvärr har jag inte kvar adressen dit, men kan det stämma? Enligt sonyericssons svenska sajt kommer den "snart".