Jag har installerat 10.3.5 på en G3, och eftersom den inte uppfyllde alla villkor som var listade i instruktionerna för detta, så använde jag xpost.

När den kört sin koll och börjat installera, så säger den att det inte går, och att jag måste börja om, så det gör jag. När jag klickar ok så börjar den genast om själv, utan att jag behöver köra hela inledningsproceduren med att ok-a en massa igen.

Sen blev den klar, och när den startar om så gör den det på det gamla 9.1 (jag trodde den skulle starta på 10.3).
Nåväl, jag går till inställningar och startskiva under äpplet, och när den just öppnat 'startskiva' så hänger den sig helt.
Jag startar om med control/äpple, och när den gjort det så säger Norton att den hittat ett fel på min systemskiva (med mitt 'vanliga' 9.1) och vill kolla, så jag ok-ar.
Den hittar "major damage on volume header block", och jag låter den fixa, vilket den säger att den gör.
Jag går sedan, i min totala naivitet, till "startskiva" för att starta på min andra partition av den interna HDn, och den hänger sig totalt...
Jag startar om, och den här ggn hittar Norton samma fel men på denna andra partition av hårddisken, som åxå har 9.1 (mitt reservsystem).
Nu försöker jag starta från min 9.0 installations -CD (den enda jag har kvar förutom 8.6), och efter ca 10min. (!) så börjar den göra sin start, men hänger sig innan den kommer fram. Jag provar igen, och samma igen, i samma läge.
Jag försöker nu ett gammalt trix med att stänga av allt, och sen starta med en extern hd med sys 9.1, som jag brukar använda för att fixa strulande macar, genom att starta den först och låta den gå upp i varv. Mitt vanliga 9.1 startar ändå, men den externa hd'n är i varje fall med.
Läget är alltså att jag kan inte 'blessa' något annat system på någon annan hd, och inte ens starta med CD.

Tilläggas kan att det 9.1 som nu är igång funkar som vanligt med program och 'surfning' etc.

Min interna HD är alltså 2 partitioner, den med mitt "huvudsystem" på 10gb, och en till med eget system, på 30gb. Båda 9.1.

10.3.5 lade jag in på en annan extern hd än ovan nämnda, för att testa, och när macen vägrade starta från den så stängde jag av den vid fortsatta försök med att starta på andra hd'ar med 9.1.

Någon?