Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport-trubbel

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, sitter som nybliven mac-ägare och försöker få pli på allting...
Har en iBook 12" med tillhörande aiport express som inte vill funka som den ska.

Har kopplat in allting korrekt och det trådlösa nätverket och internet fungerar klanderfritt, när det kommer till att skicka över iTunes till stereon trådlöst funkar det också som det ska, iaf en stund.

Kruxet är att när jag har lyssnat ett tag tappar jag kopplingen mellan stereon och datorn.. airport vägrar köra över min musik längre. Startar jag om iTunes finns inte valmöjligheten mellan "Datorn" och "Airport" i nedre listen längre.

Kör jag inställningsassistenten igen funkar det som det ska ett tag, sen samma visa. Vad göra?

• Oregistrerad
  • 2005-11-28 19:36
Ursprungligen av allmanheten:

Hej, sitter som nybliven mac-ägare och försöker få pli på allting...
Har en iBook 12" med tillhörande aiport express som inte vill funka som den ska.

Har kopplat in allting korrekt och det trådlösa nätverket och internet fungerar klanderfritt, när det kommer till att skicka över iTunes till stereon trådlöst funkar det också som det ska, iaf en stund.

Kruxet är att när jag har lyssnat ett tag tappar jag kopplingen mellan stereon och datorn.. airport vägrar köra över min musik längre. Startar jag om iTunes finns inte valmöjligheten mellan "Datorn" och "Airport" i nedre listen längre.

Kör jag inställningsassistenten igen funkar det som det ska ett tag, sen samma visa. Vad göra?

Det går väl att nollställa APE. Har du provat att dra ut den och sätta i den igen?
du kan även prova med att ställa in störningskompensation i inställningar för internetanslutning.
Jag har min APE en våning upp, och märker jag att den blinkar, (tappat kontakten), drar jag ut den och sätter i den i strömmen igen så funkar det, har hänt mig 2 ggr.
Allt det här beror på dålig täckning mellan APE och datorn (routern) i mitt fall iallafall.
Jag har för mig att man välja mellan olika kanaler i assistenten om det är något som stör i närheten.

Jag testar att reboota den precis nu.. Får se hur länge det håller sig, har inställt på störningskompensation med det har inte hjälpt tidigare, borde inte heller vara nån störning tycker jag, då internet funkar problemfritt i alla lägen. Dessutom så har jag min APE ungefär 1 meter ifrån iBooken så det BORDE verkligen inte vara nånting som kan störa den. Tack för hjälpen så här långt iaf, ska se om det blir bättre.

Senast redigerat 2005-11-28 20:53
  • Medlem
  • 2005-11-28 20:12

Har du kraftig trafik mot internet (ned- och/eller uppladdningar) kan detta ta för mycket av den bandbredd som även AirTunes behöver för att kunna strömma lossless till din AEx.

Det verkar funka utmärkt nu, att jag var så puckad och inte testade det från början... jag menar det är ju mjukvara.. A, tack så mkt för hjälpen.

1
Bevaka tråden