Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Powerlogix 800 mhz rockar på kuben

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu (fick mailet alldeles nyss) har Powerlogix löst problemet med Level 3 Cache som de hade med 10.2.3.

Usew this application to enable the cache.

No SW will be needed after you run this. Make sure you shut down your Mac, then reboot after running it. You must boot into OS 9 to use it.

1) If your Mac is set to boot into OS X, set it up to boot into OS 9 with the ´Startup Disk´ System Preference, this application will not work in Classic mode under X, you must boot into 9.x
2) Reboot your Mac into OS 9 (NOT CLASSIC).
4) Launch ST 745x Firmware Updater 1.x
5) Click the ´Enable EEPROM´ button. Click on ´Disable´ if that is the only option, then click on enable.
6) ***NOTE*** DO NOT CLICK THE UPDATE FIRMWARE BUTTON.
7) Shut down the Mac (DO NOT REBOOT)
8) Boot your Mac
9) Check the PL 7450 Profiler to see that the cache is enabled after your Mac reboots.

http://powerlogix.com/downloads/7450Profiler2.0a3.sit

You are finished and you will never need any software to enable the cache from now on.

• Oregistrerad
  • 2003-01-27 20:41

Kör du det utan fläkt?

• Medlem
  • International user
  • 2003-01-27 21:42

En rapport på det hela när du testat va?

Jag har installerat fläkten men den hörs inte. Man hör möjligtvis ett litet sus men det är inget som du kommer att bli irreterad på. Installationen gick nu perfekt. Jag hade ett helvete med Cache Control X 2 som man var tvungen att använda tidigare. Nu har Powerlogix slopat det programmet och via en firmvireuppdatering (i OS 9) ska man inte installera någon mjukvara. Jag testade att köra SoF II och det lirade utan lags. /Jag har ett 32 mb Geoforce i kuben också.

Ett sådant kort kan jag dessutom sälja till behövande.

Nu kan jag rekommendera andra att göra som jag!

• Medlem
  • International user
  • 2003-01-27 22:46

En närliggande fråga:
Powerlogix, var köper man dom? Pris? Har bara sett Sonnet i Sverige. Skiljer dom sig något? På pappret ser det ju ut att vara samma...

Vi ligger i startgroparna med att starta upp företaget www.Macfabriken.com, som kommer sälja bl a Powerlogix, Acard, iSkin och mycket annat. Produkter som folk vill ha men inte kan få tag på.

Tillsvidare, samt i och med att Powerlogix nu fixat detta problem, erbjuder vi ett G4 800MHz-uppgraderingskort till Cube för endast 4.595:- exkl moms. Som jämförelse kostar Sonnets kort 800 kr mer.

Maila mig på [email protected] eller ring 070-2382899 för mer info angående korten.

[ 27. Januari 2003, 23:44: Meddelandet ändrat av: Jon Adolfsson ]

Dessutom slipper du betala för installationskitet som du måste ha med Sonnets kort om processorn ska in i en kub

• Oregistrerad
  • 2003-01-28 10:54

På OWC http://www.macsales.com kostar ett 800 Mhz PowerLogix drygt 3300 exkl. moms (+frakt på ca 300 kr) och ett 1 Ghz 4600 kr exkl.

En sjunkande dollar har sina fördelar...

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Goka:
På OWC http://www.macsales.com kostar ett 800 Mhz PowerLogix drygt 3300 exkl. moms (+frakt på ca 300 kr) och ett 1 Ghz 4600 kr exkl.

Nackdelen med att ta in saker från USA är att du åker på svensk moms när det ska tas in i sverige, såvida du inte åker över och bär in det i en väska eller något själv.

Så, 3300*1.25+300 blir alltså priset = 4425 kr istället för 3300 som jag hellre hade sett. Välkommen till Sverige, var god betala 1/4 i moms.

• Oregistrerad
  • 2003-01-28 14:00
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Christoffer Larsson:
Så, 3300*1.25+300 blir alltså priset = 4425 kr istället för 3300 som jag hellre hade sett. Välkommen till Sverige, var god betala 1/4 i moms.

Visst är det så, det var därför jag skrev "exkl. moms" efter priset.

Det lär tillkomma moms även på frakten om man ska var riktigt noggrann, samt tullafgift om jag inte är felinformerad. Priset är ändå bra mycket lägre än om man skulle köpa det här hemma.

Om man går och läser på http://www.cubeowner.com kan man dock få en liten fin rabatt på 15$ som lite plåster på såren.

[ 28. Januari 2003, 14:02: Meddelandet ändrat av: Goka ]

• Medlem
  • Hammarö
  • 2003-01-28 14:08
Citat:

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Goka:

Nackdelen med att ta in saker från USA är att du åker på svensk moms när det ska tas in i sverige, såvida du inte åker över och bär in det i en väska eller något själv.

Svensk moms betalar man även om man köper saker i Sverige. Så det är väl ingen större nackdel att beställa från USA?

Citat:

citera: Svensk moms betalar man även om man köper saker i Sverige. Så det är väl ingen större nackdel att beställa från USA?

Men åhh, det jag menade var att priset är väldigt missvisande bara. Det kortet kommer inte att kosta 3600 med frakt till sverige, utan det andra som jag visade. Kanske inte alla som vet om att man måste betala svensk moms på saker man beställer från USA. Logiken är ganska dum egentligen.

Nackdelen med moms är väl att allt blir mycket dyrare

• Medlem
  • Hammarö
  • 2003-01-28 14:20
Citat:

Citat:

citera: Svensk moms betalar man även om man köper saker i Sverige. Så det är väl ingen större nackdel att beställa från USA?

Men åhh, det jag menade var att priset är väldigt missvisande bara. Det kortet kommer inte att kosta 3600 med frakt till sverige, utan det andra som jag visade. Kanske inte alla som vet om att man måste betala svensk moms på saker man beställer från USA. Logiken är ganska dum egentligen.

Nackdelen med moms är väl att allt blir mycket dyrare

Det är bara så härligt att vara ironisk ibland

Men du har rätt, moms är otrevligt ibland.

I mitt pris jämförde jag med en likvärdig produkt som går att köpa i Sverige. Om vi hela tiden ska jämföra med amerikanska priser är det väl ingen idé att bedriva någon försäljningsverksamhet i Sverige?

• Oregistrerad
  • 2003-02-10 12:17

Nu kostar PowerLgix-korten ännu mindre på http://eshop.macsales.com:

800 Mhz: 3450 inkl moms
1 Ghz: 5270 inkl
1,2 Ghz: 6470 inkl

Nu är det snart dags att puffa upp Cuben lite...

/J

MacFabriken.com börjar inom kort att sälja Powerlogix-kort. Vi finslipar de sista detaljerna just nu. Våra priser kommer vara väldigt attraktiva, i jämförelse med priserna på t ex Sonnet-kort.

1
Bevaka tråden