Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad är de olika programmen i Bundled Software?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-11-30 16:42

Hejsan!

Någon som har lust att förklara för mig vad det är för olika program i Bundled Software och vad man kan göra med dem?
Något som man kanske har användning för och ska installeras?

CPU Help Files
EarthLink TotalAccess 2005
Zinio Reader
QuickBook NUE
Art Directors Toolkit
Filemaker PRO 7
Graphic Converter
Omni Graffle
Omni Outliner

Tacksam för svar...

I rubriken: du menar förstås "Vad är de olika programen i Bundled Software?"

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-11-30 16:50
Ursprungligen av Alejandro:

Ja det gör, ursäka mig!

Ursprungligen av Alejandro:

Du missade ett stavfel...

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-11-30 16:59

Jaja ett stavfel hit och dit hehe
Ingen som orkar ta sig en stund och förklara vad det är för olika program istället?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-11-30 16:59

Graphic Converter kan användas för att konvertera mellan olika grafikformat, samt som ett väldigt enkelt ritprogram (typ Paint på Windows).

Filemaker är ett databasprogram. Har inte användt det själv så vet inte så mycket om det.

OmniOutliner, organisera ditt liv i listor
OmniGraffle, rita diagram
QuickBooks, small business accounting
Zinio Reader, läsare för digitalt distribuerade tidningar och dylikt
EarthLink TotalAccess, diverse mjukvara för ditt (troligtvis icke-existerande) EarthLink-abonnemang.
Art Directors Toolkit, diverse verktyg såsom färg- och enhetsomvandlare.

Kan även tipsa om denna mjukvara som är utmärkt för stunder som denna.

Senast redigerat 2005-11-30 17:20

Du bör också vara medveten om att de flesta av de där programmen förmodligen är demo-versioner. Jag tvivlar på att Apple bjuder på "full-version" av t.ex FileMaker (den kostar ca 5000 kr).

Edit: Fler program som med största säkerhet också är demo-versioner: OmniOutliner (kostar $29.95), OmniGraffle ($79.95), Art Directors Toolkit ($29.95), Quickbooks (i sin billigaste version $99.95)

Nej, Omni-programmen är "skarpa", med permanent licens. Omni Outliner är kanon för olika slags listor och planer.

Graphic Converter är också en fullvärd version. FileMaker och Office (fy f..., skulle aldrig förorena min nya PB!) är demos.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-30 20:27

Art Director's Toolkit är inte heller dumt, och kommer i fullversion. Det är faktiskt inget dåligt programpaket Apple skickar med Power-datorerna.

• Oregistrerad
  • 2005-11-30 22:55

Tjena!
Omnioutliner är det program jag använder mest efter Mail, Safari, iCal och adressbok. Där kan man väldigt enkelt göra alla slags anteckningar och organiseringsarbete. Obegränsat antal koloumner. En anteckning kan vara en hel fil från ett annat program eller en ljudinspelning direkt i programmet. (Har uppgraderat till pro-versionen.) Otroligt smidigt och intuitivt. Man kan t.o.m. exportera som html och ha kvar funktionerna med att stänga och öppna indent-rader (vad heter det på svenska?).
Till varje ny rad kan man lägga en anteckningsfil.
Här har jag ändå bara skrapat på ytan när det gäller funktioner
Det perfekta programmet för att planera ett projekt, allt ifrån filmmanus till doktorsavhandling. Har jag varit tydlig nog? Typ det bästa programmet.

Håller på att kolla in Omnigraffle, som gör liknande saker, fast grafiskt.

Och Graphic Converter: förutom att importera och exportera alla (?) grafiska format, så har det bra slideshowfunktioner, som även hanterar mpeg.

Filemaker regerar som databasprogram, men det är dyrt att köpa. En lättversion ingår i Apppleworks.

Go, bundle, go!

1
Bevaka tråden