Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hvorfor virker MacHjælp ikke i 10.4.3 Tiger

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-11-30 18:35

Min MacHjælp er gået helt i stå. Den kommer godt nok frem på skærmen, men reagerer ikke ved klik på f.eks. "Se de fantastiske nye funktioner" eller ved almindelig søgning på emner. Jeg har fjernet diverse .plist filer og alt skulle være opgraderet.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-11-30 20:02

Hjälpen laddar ner alla texter/bilder från Apple när man söker efter saker där. Det är bara några få sidor som finns från början. Så om du inte har så speciellt snabb uppkoppling så kommer det att ta en stund innan texterna dyker upp.

Kan kanske vara det som gör att det känns som programmet hängt sig.

  • Medlem
  • 2005-11-30 23:06

Hej kalle. Tak for dit indlæg. Men jeg har ladet Hjælp søge i flere timer uden reaktion - så det er ikke her fejlen ligger. Desværre...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-01 00:21

Jag hade samma problem och följde följande tips.
Det fungerade i 10.3.9 men jag har hört att folk löst samma problem i OS 10.4

Quit Help Viewer, if it's not already quit.
From the Finder's Go menu, choose Home.
Open the Library folder.
Open the Preferences folder.
Delete these files:
com.apple.help.plist
com.apple.helpui.plist
com.apple.helpviewer.plist

Läs mera på

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=107013

  • Medlem
  • 2005-12-01 09:25

Hej Marf. Tak for din omhyggelige instruktion. Jeg har også prøvet den løsning, du foreslår, men heller ikke dette løste problemet....

Ladda hem Onyx (finns på macupdate) och kör "återställ OS X hjälp" eller något i den stilen. Borde hjälpa.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-12-01 20:26
Ursprungligen av Desolator:

Ladda hem Onyx (finns på macupdate) och kör "återställ OS X hjälp" eller något i den stilen. Borde hjälpa.

Jag hade samma bekymmer under 10.4.3. Onyx löste det.

/Fred

  • Medlem
  • 2005-12-01 21:48

Hej Desolator og Aerofred. DET lyder interessant!! Men jeg kender ikke rigtigt Macupdate ud over at jeg har set siden på nettet. Hvor exact finder jeg denne Onyx?? Få forhånd TAK
Erik

  • Medlem
  • 2005-12-02 08:02

Hej igen Desolator og Aerofred. Fandt Onyx i de sene nattetimer. DET KLAREDE PROBLEMET!!!
Mange tak for hjælpen og tak til alle der kom med indlæg. Det er godt at have Mac-venner i det høje Nord.
God jul.
Erik

1
Bevaka tråden