Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Logic problem

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-03 04:03

Jag har Logic Express 7 och använder Mac G5, OSX Panther, senaste versionen.
Detta problem har hänt förut och jag installerade om hela OSX. Efter det funkade det felfritt tom nu igen. När jag öppnar Logic kommer följande ruta upp:

"Time Out or Timer inactive
Check other applications using Timer or Midi.
(CODE 0)"

Jag trycker EXIT och rutan kommer upp igen.
Jag trycker EXIT igen och följande kommer upp:

"WARNING.
MAC OSX MIDI services not available"

Skit också! Vad beror detta på?
Det går inte att göra något i Logic. Rutan kommer upp när jag gör något.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-03 04:23

Kom på att jag idag uppdaterade till senaste versionen av iTunes.
Tror jag gjorde det förut också när det hände första gången.
Men hur kan iTunes vara releterat till MIDI?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-04 03:02

Jag pratade med en kille på 4Sound i Stockholm.
Han skrev i sitt email till mig:
"Jag har faktiskt haft detta problem här i butiken. Ett mycket konstigt och förvirrande fel tycker jag. Det verkar som Midi försvinner ur OS-X. Lösningen för mig var att installera mididrivrutiner för Edirols midikeyboards i PCR-serien (finns på edirol.com)."

Han skicka mig sen filen via email men det hjälpte inte.
Vad göra? Måste jag installera om 0SX igen?
Kan det bero på att jag uppdaterade iTunes?

Help!!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-04 18:53

Jag hittade lösningen på en annan site. Tydligen så kan det bli så att efte rman har ladddat ner säkerthetsuppdatering till OSX att driverutiner för ljudkortet försvinner. En riktigt stor bugg alltså! Jag ladde installerade om mitt ljudkort och nu funkar det.

• Oregistrerad
  • 2006-02-02 19:00
Ursprungligen av Ribbons:

Jag hittade lösningen på en annan site. Tydligen så kan det bli så att efte rman har ladddat ner säkerthetsuppdatering till OSX att driverutiner för ljudkortet försvinner. En riktigt stor bugg alltså! Jag ladde installerade om mitt ljudkort och nu funkar det.

Hej!
Switcher som man är undrar jag hur man enklast gör en ominstallation av ljudkortet. Är det svårt?

/Simon

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-02 19:29

Hej... nä det är inte svårt. Det är ara att köra installationsfilen igen. Antigen från skivan eller ladda ner den. Har du samam problem?

• Oregistrerad
  • 2006-02-02 20:34

hej! har väl inte riktigt samma problem. .. har en pb 12" 1,5 ghz och testar lite med det interna ljudkortet. lyckas mina tester och jag blir nöjd så ska det nog få bli ett ljudkort a la firewire...

nu till problemet: när jag försöker spela med midin så hör jag ingenting. har gått igenom diverse ljudinställningar och allt verkar bra. audiospåren fungerar ju jättebra, men midi inte alls.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-02 21:21

Hmm vet inte... är inte så haj på sånt. Du använder logic antar jag?

• Oregistrerad
  • 2006-02-02 21:45

japp. har väl egentligen fått låna ett logic express av en vän (kommer väl låta honom se han kan få igång det) och om det fungerar bra med min utrustning så kommer det att inhandlas ifrån applestore till studentpris. (har tidigare blivit blåst av musikbörsen på ljudkort och mjukvara utan rätt att lämna tillbaka, så vill på något sätt försäkra mej om att det kommer fungera bra till enklare ljud- och midiinspelningar, men just nu gör det inte riktigt det)...

1
Bevaka tråden