Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Datum i din menyrad

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Öland
  • 2005-12-04 17:03

Som vi alla vet kan man visa tiden i sin menyrad. Däremot kanske alla känner till att man enkelt även kan få dit dagens datum m.m.

Här är en bra artikel hur man lägger till detta: http://creativebits.org/mac_os_x/date_and_time_in_the_menubar

Tack Filip! Bra tips.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-12-04 17:42

Wow, då kan man ju tom få aktuell vecka i menyraden!

• Oregistrerad
  • 2005-12-04 18:23

ja, det kunde man visst också. härligt. en utförlig inforad blev det.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-12-05 10:25

Om man redigerar det "korta tidsformatet" också så kan man äntligen få in aktuell vecka i iCal. Jag vet dock inte om detta även påverkar andra program på ett dumt sätt, men jag har inte märkt något sådant ännu.

• Medlem
  • Nacka
  • 2005-12-05 10:43
Ursprungligen av klas:

Om man redigerar det "korta tidsformatet" också så kan man äntligen få in aktuell vecka i iCal. Jag vet dock inte om detta även påverkar andra program på ett dumt sätt, men jag har inte märkt något sådant ännu.

!

Nu händer det grejjer... jag fick dock in veckoangivelsen i varje tidsangivelse i kalendern vilket gjorde min kalender ruskigt nedlusad med v.49 osv. Hittade du ngt sätt att få det typ en gång/vecka?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-12-05 10:50
Ursprungligen av Wiberg:

!

Nu händer det grejjer... jag fick dock in veckoangivelsen i varje tidsangivelse i kalendern vilket gjorde min kalender ruskigt nedlusad med v.49 osv. Hittade du ngt sätt att få det typ en gång/vecka?

Nej, det blir som du säger på varje möte man lagt in. Men jag tyckte det var rätt ok. Ganska bra faktiskt. Men det är väldigt konstigt att inte Apple har gjort någon vettigare lösning på det här.

• Medlem
  • Nacka
  • 2005-12-08 01:06

sen får jag numera veckoangivelse i datumkolumnen i Mail...

1
Bevaka tråden