Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lätt att se bra ut med mac

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ja man kanske inte blir snyggare men det blir t ex presentationerna och filmerna.

Jag har under de senaste veckorna märkt hur lätt det är när man har mac att skapa material som folk blir imponerade av.

Senast förra veckan gjorde jag en presentation i Keynote som blev så uppskattad att jag efter mötet fick ett uppdrag att klippa ihop en dvd med en julhälsning från vårt företag som ska visas hos en av våra största kunder på deras årliga jullunch. Filmen gjorde jag i iMovie 5 såklart.

Det jag tycker är så kul med detta är att jag egentligen inte alls är så speciellt artistisk av mig. Helt borta är jag inte men inte direkt nån Jonas Åkerlund. Ändå lyckades jag med Keynote och iMovie skapa ett material som folk verkligen gillade och blev imponerade av. Flera har undrat hur jag gjorde det efteråt.

Jag sticker nu ut hakan lite och säger att detta hade inte varit möjligt i windows med de program som finns där. Powerpoint är det väl inte nåt större fel på, har använt det i flera år och finner det otroligt svårjobbat jämfört med Keynote. Övergångarna, animeringarna, hur man placerar ut bilder mm mm. Det mesta är så himla bra. Samma gäller filmskaparprogram. iMovie är verkligen busenkelt och busbra. Nåt liknande för Windows känner inte jag till. Windows Movie maker har jag provat ett par gånger men det kommer inte ens nära. Sen finns det fler filmskapar program som följer med t ex videokort men de är så hemska att jag inte ens vill prata om dem.

Nån mer med en liknande historia eller upplevelse?

Keynote imponerar, helt klart. Jag föreläste för ngt år sedan och hade "rulla kub" som övergång mellan två bilder. Det blev spontana applåder vid bildväxlingen och efter föreläsningen var första frågan från moderatorn; hur gör man DET!?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-05 09:26

Har gjort tre Keynote presentationer, alla imponerade STORT. Flera gamla Powerpoint rävar som tappade hakan. Två av företagen har faktiskt köpt in minst två Maccar var. Båda för att göra presentationer och en för att ha on the road för att visa presentationerna.
Ovanlig trojansk häst men förhoppningsvis smyger sig de två datorerna in och kommer att användas för mer än Keynote.

iPod i alla ära men Apples program switchar en del de med.

Själv fick man ju en förfrågan om att bränna ner en keynotepresentation av lärarn...

En annan gång sade han att det höll TV-kvalitet. (Alltså sånt som är i tv-program...)

Ser fram emot Keynote 3 som borde komma i januari. Lite nya fräcka effekter, övergångar osv.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-12-05 20:04

Själv har jag ej hunnit att presentera något från Keynote, men mina pagesdokument imponerar stort (det enda jag har gjort är att byta ut texterna och bilderna

Jo, pages har man fått ett oförtjänt gott rykte av!

Skämt åsido, jag gillar verkligen pages. Det går lätt att göra snygga grejer, även från scratch.

1
Bevaka tråden