- Björnström
- Medlem ●
- Stockholm
99mac lanserar en ny karttjänst baserad på Google Maps. Nu kan du titta om du hittar andra 99mac:are i dina hemtrakter!
Genom att glida och zooma runt i kartbilden kan du får fram exakt longitud och latitud för din hemadress. Skapa ett litet bokmärke och skriv en kort kommentar. I takt med att fler användare gör samma sak kommer vi se hur 99mac har spridit sig över världen!
Jag har lagt in ett bokmärke för 99mac:s serverhall i Stockholm.
Tips: Använd läget "hybrid" som ger bäst resultat.
Titta in idag!
http://www.99mac.se/forum/VBGooglemap.php
Någon som är högre upp i världen än mig?
(fast just nu sitter jag i Uppsala, åker på torsdag igen).
Jag ska överväga att flytta till Svalbard, så kanske jag kan ge dig en match...
Ruskigt tufft att se var alla 99mac:are från Stockholm bor - nu hittar jag hem till er
Var hittar jag knappen "markera"??
Sitter just nu med PC och firefox och hittar inte den...
Klicka på "your entry" - den grå knappen ovanför kartan.
Klicka på "Your Entry", jag tror det är där man gör det.
Tackar... nu hittade jag hem;)
Klicka på "your entry" - den grå knappen ovanför kartan.
Undrar hur snabbt den där kommer ladda när 10.000 personer har markerat sina boplatser?
Scrolla sydöst !
Hur är det? Kan man gå in på en användares profil och därifrån klicka sig vidare till dennes bostad? Vore väll inte helt fel?
Det är steg 2.
Steg 3 genomför vi när Google har synkat sina kartor med lantmäteriets kartor. Då kan du klicka "visa vägen till närmaste Apple serviceverkstad" så kommer du få en detaljerad vägvisning
Ganska kul, men ack så slött och buggigt. Hoppas det ordnar sig snart.
Det är konstigt att den laddar så segt på Mac. I FF på en Intelburk tar det 0.5 sekunder att ladda sidan.
Det är konstigt att den laddar så segt på Mac. I FF på en Intelburk tar det 0.5 sekunder att ladda sidan.
Det verkar bättre i FF än Safari. Om du i Safari först klickar på en nål, och sedan dubbelklickar på kartan (inte på bubblan eller nålen) så händer det otrevliga saker.
Det verkar bättre i FF än Safari. Om du i Safari först klickar på en nål, och sedan dubbelklickar på kartan (inte på bubblan eller nålen) så händer det otrevliga saker.
Ja, det har jag också märkt. Undrar om felet ligger hos Safari eller Google Maps..?
Ja, det har jag också märkt. Undrar om felet ligger hos Safari eller Google Maps..?
Hehe safari
Det är väl en definitionsfråga? Egentligen kanske det är så att google maps använder felaktig kod, som den standardvänliga Safari inte riktigt tycker om?
Om de fungerar bra i Gecko så tror jag nog det är Safaris fel att det inte fungerar lika bra i Safari.