Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad är bäst Eye-tv lr Dvd-spelare?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Och då menar jag med dvd-spelare som är inspelningsbar.

Jag skulle vilja spela in ett program och kunna se på ett annat, men som det är nu med Boxer abb. och en VHS-spelare så går det inte att spela in ett annat program medans man tittar.

Datorn har jag på övervåningen och tänkte mig isf ett trådlöst eye-tv (om det går)
Eller finns det någon dvd-recorder som kan göra det som jag önskar?

Det billigaste alternativet?
Den bästa kombinationen?

Är inte så hemma på detta...

Helene

• Medlem
  • Kungälv
  • 2005-12-06 17:20

Det här är inte helt lätt eftersom det finns flera alternativ. Att använda Macen ihop med en Eye-TV och ett extra kort från Boxer fungerar, men kostar en rejäl slant. Jag antar att du har en ganska ny Mac och en DVD-brännare till den?

Billigast blir nog att köpa en s k folkbox till din gamla vhs. Då kan du spela in någon av de fria kanalerna på vhs samtidigt som du kollar på någon annan kanal på TV:n. Eller tvärtom.

En fristående DVD-recorder är nog ganska praktiskt, men det finns nog inga med inbyggd digital-TV-box ännu. Du behöver nog två boxar eller en box + Eye-TV hur du än väljer att göra.

Ursprungligen av Macus:

Det här är inte helt lätt eftersom det finns flera alternativ. Att använda Macen ihop med en Eye-TV och ett extra kort från Boxer fungerar, men kostar en rejäl slant. Jag antar att du har en ganska ny Mac och en DVD-brännare till den?

Billigast blir nog att köpa en s k folkbox till din gamla vhs. Då kan du spela in någon av de fria kanalerna på vhs samtidigt som du kollar på någon annan kanal på TV:n. Eller tvärtom.

En fristående DVD-recorder är nog ganska praktiskt, men det finns nog inga med inbyggd digital-TV-box ännu. Du behöver nog två boxar eller en box + Eye-TV hur du än väljer att göra.

Det är en iMac 17" G5 superdrive, alldeles riktigt...

Tack för ditt svar, tycker att det är en enda djungel.
Har sett någonstans (kommer inte ihåg var) att det finns en spelare som ska kunna spela in samtidigt som man tittar. Men det kanske bara gäller det analoga.....

Tack än en gång, ett suveränt forum detta måste jag säga och riktigt snyggt har det blivit också...

1
Bevaka tråden