Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skivavbildningsproblem

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nyköping
  • 2005-12-06 19:06

Hej hej!

Jag vill kunna kopiera en DVD-skiva och bränna en exakt likadan till. Detta ska väl gå att göra med hjälp av Skivavbildning, dvs göra en img-fil och sedan bränna den i skivavbildning?

Jag öppnar Skivavbildning och väljer "Ny avbild", letar upp DVD:n och klickar på "Skapa", då kommer felmeddelandet "error -61" upp och inget mer händer.

Om jag istället väljer att göra en avbild av Video_ts-mappen så får jag felmeddelandet "behörighet gavs inte" istället.

Är det någon inställning som inte är rätt? vad ska man välja i pop-up-listorna storlek, kryptering och format?

Har en iMac G5, 10.3.9

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-12-06 19:14
Ursprungligen av Sir Mac:

Hej hej!

Jag vill kunna kopiera en DVD-skiva och bränna en exakt likadan till. Detta ska väl gå att göra med hjälp av Skivavbildning, dvs göra en img-fil och sedan bränna den i skivavbildning?

Jag öppnar Skivavbildning och väljer "Ny avbild", letar upp DVD:n och klickar på "Skapa", då kommer felmeddelandet "error -61" upp och inget mer händer.

Om jag istället väljer att göra en avbild av Video_ts-mappen så får jag felmeddelandet "behörighet gavs inte" istället.

Är det någon inställning som inte är rätt? vad ska man välja i pop-up-listorna storlek, kryptering och format?

Har en iMac G5, 10.3.9

Du kan ha problem med hårddisk. Checka hårddisken och reparera den.

• Medlem
  • Nyköping
  • 2005-12-06 20:56

Ok, jag markerade hårddisken i skivavbildning och klickade på "reparera skivbehörigheter", det tog ett par minuter, en logg visades, sedan stod det längst ner i loggen att det typ är reparerat. Jag antar att det var det tillvägagångssättet jag skulle använda?

Dock kvarstår mitt problem, det ser likadant ut fortfarande.

• Oregistrerad
  • 2005-12-06 22:31

Japp, jag undrar också hur man gör en ren kopia av en DVD/CD

1
Bevaka tråden