Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Undrande vad ni använder era imacar till?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Undrande vad ni använder era imacar till?

Jag har god vän som aldrig har haft en dator i sitt liv och han vill köpa en imac TFT.
Jag sa vad jag tyckte men han ville ända ha era ord på detta.
Han undrar vad ni med iMac använder era datorer till och hur flyter det för er.
Hur funkar film, photoshop m.m. på imacarna.

OBS!!! Detta skal enbar gälla dem personer som äger en imac samt detta ska inte vara något Mac Vs Pc grej.
Jag hoppas att ni inte tar har något emot detta.
Vännen heter förresten Paul.
:rolleyes:

• Medlem
  • Uppsala
  • 2002-08-25 01:20

Jag har en 15" 800MHz/SuperDrive som det surfas flitigt på, av mig och sambon.
Den funkar som musikanläggning (min CD-samling blev c:a 36 GB - 6300 låtar) vilket gör att vi slipper byta CD så ofta, samt att det blir en ganska kul "musikmix" (som de säger på de där radiostationerna som låter likadant hela tiden...).
Sedan en vecka tillbaka har vi Warcraft 3, men pga mycket jobb och bra väder har det bara gått några timmar.
Hade vädret varit sämre skulle det förmodligen också ha blivit en hel del DVD-tittande, nu har jag bara kollat att det funkar.
Har gjort ett försök med att lägga in scannade dior i iPhoto, men tyckte att den krånglar till ordning och filnamn lite för mycket för min smak.
iMovie och iDVD är fortfarande outforskade, eftersom jag inte har nån videokamera.

• Medlem
  • International user
  • 2002-08-25 07:47

Jag spenderade en natt redigerandes i iMovie på en kompis iMac TFT 700 MHz. Flöt på hur bra som helst, inga prestandaproblem överhuvudtaget (384 MB RAM, 10.1.5).

En del redigerande med iMovie har det blivit. Dock bir bilden ganska mycket mörkare i datorn än vad den är i kameran. Vet inte riktigt vad det beror på eller vad man kan göra åt det. Skall testa i Final Cut så fort jag kommer över det. Kör en iMac DV 400/384 Mb. Photoshopen flyter också på bra tycker jag. Annars är det mest Dreamweaver, Flash och Fireworks (samtliga MX) som är igång på datorn. Och de har jag inga problem med alls.
Men visst är jag sugen på att skaffa en ny dator snart.

• Oregistrerad
  • 2002-08-25 11:46

Den funkar till allt. iMovie, photoshop, office, indesign mm.

Extremt nöjd!

1
Bevaka tråden