Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bittorrent klient

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2005-12-08 13:25

Hej,

Letar efter en anvandbar bittorrent klient til ibooken. Har testat Azureus vilket ar ganska bra men tar upp alldeles før mycket resurser så den går bort. Har testat Tomato som funkar ganska ok men jag kan inte hitta några installningar dar man kan byta port osv lite før minimalistisk...

Finns det någon klient som motsvarar utorrent før windows? Det ar den basta bt klient jag någonsin testat.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-12-08 13:28

Jag tycker Transmission är bra. Jag vet dock inte vad utorrent är.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-12-08 13:32

Den officiella BitTorrent-klienten till Mac tycker jag är alldeles utmärkt. www.bittorrent.com

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-08 13:46
Ursprungligen av strukt:

Har testat Tomato som funkar ganska ok men jag kan inte hitta några installningar dar man kan byta port osv lite før minimalistisk...

Det går visst att byta port i Tomato. När du håller på att ladda ner en torrent, klicka på "Show more"-triangeln, så får du fram inställningarna för att byta port m.m.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-12-08 13:48

Ok tackar, ska prova den officiella klienten nu.

Jag har kört med azureus, bits on wheels och den officiella klienten.
Om man inte räknar med hur mkt minne och processorkraft klienterna tar e ju azureus bäst.
Men räknar med man med hur mkt minne å processorkraft så vinner ju den officiella klient lungt.
azureus kräver way-2-mutch Medans den officiela klienten fungerar fint och äter väldigt lite minne.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2005-12-10 12:40

Bytte snabbt från den officiella till Transmission som känns väldigt mycket rappare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-11 14:15

Det finns helt enkelt ingen torrent-klient som kommer upp i samma klass när det gäller inställningar och prestanda som Bitcomet och utorrent för Windows. Torrents är det ENDA jag fortfarande kör på min WinPC, och spel förståss.

Dock är det en snubbe från utorrent-teamet som håller på och utvecklar en egen torrent-klient för Mac, vi får hålla tummarna att den blir den ultimata torrent-klienten för OS X!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-12-11 18:40

Det intressanta är om man har installerat Broadband Tuner, blir det då bättre för er som kör Torrent-program ?
http://www.apple.com/support/downloads/broadbandtuner10.html

Jag har inte testat noga och är intresserad av era erfarenheter...

(vi måste slå pezen !)

Ursprungligen av REP:

Det intressanta är om man har installerat Broadband Tuner, blir det då bättre för er som kör Torrent-program ?
http://www.apple.com/support/downloads/broadbandtuner10.html

Jag har inte testat noga och är intresserad av era erfarenheter...

(vi måste slå pezen !)

Min gissning är att det skulle gå långsammare. Om du inte har en uppkoppling med väldigt hög ping på (läs: uppkoppling via satellit eller liknande), i vilket fall torrents rent allmänt inte fungerar så bra (så vitt jag vet).

  • Medlem
  • Ale
  • 2005-12-12 00:18
Ursprungligen av Toffelmannen:

Dock är det en snubbe från utorrent-teamet

sist jag kollade var det bara 1 som kodade utorrent (en svenne)..?

Ursprungligen av Toffelmannen:

som håller på och utvecklar en egen torrent-klient för Mac

sist jag kollade sa han att en osxversion inte kommer hända på Lång tid.. ?

själv tycker jag det ultimata är bitsticks (om bara utvecklaren kunde vakna upp och fixa buggarna)

Hm, jag har övergett den officiella klienten av bittorrent nu efter jag provat transmission som var extremt mycket snabbare

Med BitTorrent kom jag i princip aldrig över 6-700k/s med mitt 24mbit, men med transmission låg jag direkt på över 1500k/s

Azureus är också mkt snabb. Maxat runt 2.1mb/s med azureus och kdx öppna samtidigt ..

  • Medlem
  • International user
  • 2005-12-13 08:50

Har slutat torrenta ned på ibooken, tar før mycket prestanda av datorn, så jag kør den officiella linux klienten i en screen som jag kan ssha till lite då och då. Altså servern får tanka ned istället, den gör ändå ganska lite så lite mer jobb har den ingen skada av

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-13 11:59

Någon som vet vilken som är smidigast för att ladda upp filer med samt om det finns nån enkel guide till hur man gör?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-12-13 17:53

Är det någon klient som är mer säker än någon annan? Mer anonym eller så?
Noobfråga, men kan kanske ändå vara intressant!?

1
Bevaka tråden