Okej... kollade igenom min gamla cfg. Det är iofs från RA3, men borde inte spela någon roll:
r_gamma - justera gamman om det är för mörkt eller ljust
cg_shadows "0" - tar bort skuggor
r_dynamiclight "0" - ger samma ljus överallt, oavsett var du är på banan
r_vertexLight "1" - hör ihop med ovanstående. Tror även att r_lightmap ändras när du sätter nån av dessa.
r_fastsky "1" - ger alltid svart himmel
r_overBrightBits "1" - nåt konstrast-trix
r_picmip "1" - generell detaljnivå, typ från 4 spelar vi Lego.
Håller med om tidigare talare när det gäller rate, cl_maxpackets och snaps men lägger även till cl_timeNudge "-10". Ska vara ungefär "-din ping".
com_maxfps "125" - minns inte exakt varför det var bra att begränsa till 125, men jag tror det hade nåt med en fysikbugg att göra.
cg_noProjectileTrail "1" - minns inte om det här är en promode/ra3-setting, men testa iaf. Den ska ta bort rök från raketer och sånt.
cg_railtrailtime "1200" - listigt. Man ser rail-spåret länge (1200 millisekunder) och kan lista ut varifrån folk skjuter.
GL HF