Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Absolute beginner

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har just slängt ut min gamla PC-häck och har köpt en begagnad G3. (Känns bra, men lite läskigt...) Jag ska mest hålla på med musik, är det tänkt, Cubase, eller nåt.

Tyvärr kan jag nästan inget om hur Mac funkar, men jag har fattat att det är _något_ enklare och smidigare än PC, eller ..?

Nåväl, jag skulle vilja ha TIPS på bra hemsidor/litteratur för en nybörjare som jag. Vad sägs? Tackar på förhand!

//per

PS. Fanken, jag glömde musen hos säljaren - hur kommer jag in i apple-menyn utan mus..??

Tips 1: hämta musen
Tips 2: ta ett par timmar och "känn" på operativsystemet.

Tips 3 kommer snart.

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-08-25 12:59

Lek!
bästa sättet att lära sig..leka och testa..du kan inte precis pajja nått om du inte slänger nått ur Sys mappen...
Lek och testa..
mycket mindra som kan gå fel än me PC

Ska man kanske slänga ihop en "Macintosh Beginner´s Guide" hehe...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-25 16:39

Finns ju fakltiskt en massa basic saker att lära och en massa förklaringar i Apple Hjälp.
Hittar du i menyraden.

[ 25 Augusti 2002, 16:41: Meddelandet ändrat av: Acke ]

• Medlem
  • 2002-08-25 16:50

Jaha, nu går man runt och nynnar på den förvisso underskattade Bowielåten med samma namn som den här tråden... Tack för den.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-25 20:06
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Slave:
Ska man kanske slänga ihop en "Macintosh Beginner´s Guide" hehe...

När man köpte en PM 6100 fick man en bok där man kunde lära sig grunderna i Macintosh. Hur menyer eller nätverk fungerade tex. Nåt sånt kanske man kan beställa... (Fast för PM G3)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-25 21:16

Nix. All dokumentation finns numera på menyn Hjälp > Mac Hjälp och Apples Knowledge Base (som tidigare hette Apples Technical Information Library, TIL). Bara att skriva ut och läsa.

1
Bevaka tråden