Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Visa info på objekt

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nyköping
  • 2005-12-10 04:37

Om jag markerar fler än ett objekt och vill visa info på dessa i separata inforutor, hur gör jag då? Som det är nu så får jag upp EN inforuta med den totala infon/storleken osv för de markerade objekten.

Jag skulle vilja att det beter sig som i OS 9, dvs att jag får en inforuta per objekt. Markerar jag 10 objekt och gör kommandot äpple+i så får jag således 10 inforutor i OS 9. Men hur gör jag detta i OS X? Finns det någon inställning nånstans?

Har en iMac G5 10.3.9

Jag minns inte, men tycker du ska testa motsattsen till hur det funkar i 10.4.3.

Här tar "äpple+i" upp "visa info" i separata fönster.
För att få upp "granskaren" (visa info om alla markerade) så hållar jag "alt+äpple+i".

Kanske det är tvärt om i 10.3? Kan va nått att prova iallafall, om du inte vill uppdatera?

• Medlem
  • Nyköping
  • 2005-12-10 14:44

Verkar inte funka. Kan jag göra nån online-uppdatering till 10.4.3 eller måste jag köpa en operativsystemsuppdatering och installera från cd?

10.3.9 är Panther vad jag förstått och 10.4.3 är Tiger?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-10 15:29
Ursprungligen av Sir Mac:

Verkar inte funka. Kan jag göra nån online-uppdatering till 10.4.3 eller måste jag köpa en operativsystemsuppdatering och installera från cd?

Nej, Mac OS X 10.4 måste du köpa.

Ursprungligen av Sir Mac:

10.3.9 är Panther vad jag förstått och 10.4.3 är Tiger?

Precis.

1
Bevaka tråden