Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad har hänt med min dator?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min iBook G3 tar nästan fyra minuter på sig att starta och jag kan inte klicka och dra ikoner på skrivbordet längre. Är månne en krasch på väg? Är detta med utebliven ikondragning till papperskorg mm ett inställningsproblem eller är det allvarligare?

hassselmac

Vilket system har du?

MR

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-13 06:20

Hörs det ett högt knackande ljud från hårddisken när den arbetar (högre, mer regelbundet och långsammare än det vanliga "knarrandet")?
Isf är hårddisken på väg att gå sönder. Du bör försöka säkerhetskopiera all viktig data från hårddisken så fort som möjligt.

Har du tur, är problemet inte så allvarligt som en hårddiskkrasch, utan kan lösas med lite behörighetsreparation och körning av de periodiska manusen etc.

svar;

Jag har system 10.2.8

Jo hårddisken knattrar på men jag har inte tänkt på om det är mera än brukligt. Jag ska säkerhetskopiera. Körde kontrollskivan och den hittade något fel på klockkristallen (?).
Jag vet inte om det är lätta att byta ut den komponenten eller om den delen sitter ihop med moderkortet.

1
Bevaka tråden