Under en tid har det inte längre gått att logga in på min Aiport Extreme basstation via Administratörsverktyget. Provade att göra det från en annan dator och då gick det. Men nästa gång gick det inte heller med den datorn. Provade från en tredje. Samma sak där, en gång gick fint men inte nästa gång. En dialogruta säger att datorn inte kan läsa Aiports inställningar. Det segar ordentligt innan dialogruta för lösenord kommer fram, och lika länge innan felmeddelandet kommer.

Nu kommer jag inte in alls längre, för jag har inte fler datorer att testa från. Jag har provat med Panther 10.3.9 och Tiger 10.4.3, olika versioner av Aiport programvara, via ethernetkabel och via trådlös anslutning. En uppgradering till senaste versionen 4.2 gjorde varken till eller från. Varför detta? Någon med liknade erfarenhet?

Det går att använda Aiport som vanligt men inte ändra i inställningarna.

Uppdaterat: Nu gick det plötsligt att komma åt inställningarna för första gången på flera veckor. Jag fattar inget. Låter inlägget ligga kvar för kännedom. Passade på att uppgradera programvaran i basstationen till 5.6.

Senast redigerat 2005-12-13 12:24