Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Quicktime-fil på 4kb kraschar datorn

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det positiva: Jag har just gjort klart en film, och fått över den på band, så allt är räddat. Puuh.

Det sjuka: I min mapp där jag lagt allt som importerades till FCP4.5 projektet så ligger en QuickTime-fil på 4Kb. Vad jag än väljer att göra med den så hårdhänger burken.

Maskin: 2*2GHz G5:a.
Mac OS 10.3.9
FCP 4.5 HD

Jag har provat kopiera den, hängning. Jag har provat öppna den, hängning. Jag har provat ta info påden... ingen hängning, men när jag vek ned "preview" pilen i "visa info" så hängde burken för femtioelfte gången.

Någon som har någon klok idé hur jag ska göra? Vet inte om vilen är av betydelse, men jag måste formattera om min buk senast imorgon... så allt av värde måste räddas så jag kan subtitla senare. Problemet är att filen inte ens går kopiera...

Reparerade skivbehörigheterna för en vecka sedan, så det kan knappast vara det.

• Medlem
  • Norrköping
  • 2005-12-14 08:34

Vild gissning bara.....kan det vara en låst fil som kan låsas upp under "Visa info" ?????????????

Ursprungligen av Jan L:

Vild gissning bara.....kan det vara en låst fil som kan låsas upp under "Visa info" ?????????????

Datorn kraschar ju då jag försöker göra nått i "Visa info"

Ursprungligen av Johan S:

Lär väl inte rymmas nåt vettigt i videoväg på 4kb hur som helst? Jag gissar på skräpfil.

Det jobbiga är att filen heter inte nått blaha blaha. Den heter "T2Chapter.mov" Och jag har gjort en Terminator2-effekt i projektet... så det är ganska troligt att filen på nått sätt deriverar från projektet...
Skulle väl kunna vara en referensfil till nått... typ en symbolic link som gått o blivit galen. Vet inte hur FCP jobbar i alla lägen...

Lär väl inte rymmas nåt vettigt i videoväg på 4kb hur som helst? Jag gissar på skräpfil.

Låter som en QuickTime-länk som pekar på något annat material. Filen inenhåller i så fall bara en koppling till den riktiga filen. I alla fall iMovie använder en sådan pekare.

Det är inte iMovie, utan Final Cut Pro 4.5.

Jag är benägen att hålla med. Det förklarar dock inte varför datorn kraschar.

Spelar dock mindre roll. Jag ska in med 10.4 nu, och uppgradera till FCP 5. Hoppas på en bra miljö. Att döma av kommentarerna så låter det som en stabil miljö.

1
Bevaka tråden