Hej!
Här kommer En viktig fråga som jag behöver få svar på så snabbt som möjligt eftersom det är lite kritiskt med vårat system.
När jag försöker ansluta till en server där jag har många share points, dvs över 250 stycken så har jag hela tiden kunnat klicka på någon användare tidigare som dyker upp på listan.
Nu helt plötsligt så är det helt tomt i fältet när jag försöker ansluta mig till servern på samma sätt genom att välja "gå", anslut till server och därmed skriva in serverns namn och logga in som administrator.
Där finns det inga konton/volymer som man kan välja utan det är som sagt helt tomt.
Min undran till er är om det finns någon begränsning/bugg i Workgroup Manager där man inte kan dela ut hur många Share Points som helst. Varför jag har delat ut så många beror på att jag jobbar som Mactekniker på en skola och jag har satt upp ett system som gör att eleverna kan logga in sig lokalt på deras klienter. Sedan så delar jag ut deras hemkatalog som ligger på servern från en share point till deras profil så att den dyker upp när de loggar in sig i systemet.
Men som sagt så kan jag inte göra någonting om jag inte får upp alla share points från servern när jag försöker ansluta till den...
Är supertacksam för hjälp i denna viktiga fråga.
Server:
Xserve G5
Tiger 10.4.3
Xsan 1.1
edit:
Prövade att ta bort ett antal share points och fick fram listan igen.
Detta innebär att workgroup manager kan endast hantera runt 260 sharepoints...
Sedan får du bara en tom lista om du överstiger det antalet.
Är det någon som har en lösning till vad man kan göra åt detta problem?